Dvojica úžitkových modelov Opel Movano a Renault Master, je teraz ešte úspornejšia, bezpečnejšia a komfortnejšia vďaka rozličným vylepšeniam v oblasti pohonu a systému infotainmentu.
Opel Movano a Renault Master majú jednu najširších ponúk verzií karosérie na trhu úžitkových vozidiel, čo umožňuje prakticky každému zákazníkovi nájsť špecifický model, optimálny pre jeho potreby. Ponuka zahŕňa skriňové dodávky (k dispozícii v štyroch dĺžkach a troch výškach karosérie), kombi, valník s jednoduchou alebo dvojitou kabínou, podvozok so skriňovou nadstavbou ako aj celý rad konverzií priamo od výrobcu, vrátane trojstranného sklápača, pojazdného podvozka a minibusu. Rovnako sa predáva vo verzii s pohonom zadnej, alebo prednej nápravy. Vďaka ním Movano a Master vyhovujú širokej škále individuálnych požiadaviek.
Turbodiesel 2.3 CDTI (2,3 dCi) je pre dvojicu pracantov naladený na tri výkonové verzie: 74 kW/100 k, 92 kW/125 k a 107 kW/146 k. Na motoroch 2.3 CDTI (2,3 dCi) 74 kW a 92 kW, ktoré sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, výrobca uskutočnil rozličné optimalizácie. Modifikácie sa týkajú olejového čerpadla, hydraulického čerpadla posilňovača riadenia, oleja prevodovky a elektronickej riadiacej jednotky. Spolu s pneumatikami s nízkym odporom valenia tieto konštrukčné opatrenia prispeli k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.
Pri verziách Movano/Master 2.3 CDTI/2,3 dCi s výkonom 74 kW/100 k a 92 kW/125 k, pohonom predných kolies a karosériou typu skriňová dodávka (dĺžka 5048 mm, výška 2496 mm) sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 9 percent a teraz majú hodnoty 7,8 l/100 km a 205 g/km. Podobné zlepšenia sa dosiahli aj pri 9-sedadlovej verzii Combi (dĺžka 5048 mm, výška 2307 mm), ktorá má teraz spotrebu paliva a emisie CO2 oproti predchodcovi nižšie o 7 percent (7,2 l/100 km, 190 g/km),zhodné pri obidvoch výkonových verziách.
Pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti majú všetky systémy infotainmentu štandardne modul Bluetooth a rozhranie USB. Na želanie môže byť interiér vybavený navigačným systémom TomTom na báze pamäťovej karty SD.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?