Dvojica úžitkových modelov Opel Movano a Renault Master, je teraz ešte úspornejšia, bezpečnejšia a komfortnejšia vďaka rozličným vylepšeniam v oblasti pohonu a systému infotainmentu.
Opel Movano a Renault Master majú jednu najširších ponúk verzií karosérie na trhu úžitkových vozidiel, čo umožňuje prakticky každému zákazníkovi nájsť špecifický model, optimálny pre jeho potreby. Ponuka zahŕňa skriňové dodávky (k dispozícii v štyroch dĺžkach a troch výškach karosérie), kombi, valník s jednoduchou alebo dvojitou kabínou, podvozok so skriňovou nadstavbou ako aj celý rad konverzií priamo od výrobcu, vrátane trojstranného sklápača, pojazdného podvozka a minibusu. Rovnako sa predáva vo verzii s pohonom zadnej, alebo prednej nápravy. Vďaka ním Movano a Master vyhovujú širokej škále individuálnych požiadaviek.
Turbodiesel 2.3 CDTI (2,3 dCi) je pre dvojicu pracantov naladený na tri výkonové verzie: 74 kW/100 k, 92 kW/125 k a 107 kW/146 k. Na motoroch 2.3 CDTI (2,3 dCi) 74 kW a 92 kW, ktoré sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, výrobca uskutočnil rozličné optimalizácie. Modifikácie sa týkajú olejového čerpadla, hydraulického čerpadla posilňovača riadenia, oleja prevodovky a elektronickej riadiacej jednotky. Spolu s pneumatikami s nízkym odporom valenia tieto konštrukčné opatrenia prispeli k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.
Pri verziách Movano/Master 2.3 CDTI/2,3 dCi s výkonom 74 kW/100 k a 92 kW/125 k, pohonom predných kolies a karosériou typu skriňová dodávka (dĺžka 5048 mm, výška 2496 mm) sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 9 percent a teraz majú hodnoty 7,8 l/100 km a 205 g/km. Podobné zlepšenia sa dosiahli aj pri 9-sedadlovej verzii Combi (dĺžka 5048 mm, výška 2307 mm), ktorá má teraz spotrebu paliva a emisie CO2 oproti predchodcovi nižšie o 7 percent (7,2 l/100 km, 190 g/km),zhodné pri obidvoch výkonových verziách.
Pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti majú všetky systémy infotainmentu štandardne modul Bluetooth a rozhranie USB. Na želanie môže byť interiér vybavený navigačným systémom TomTom na báze pamäťovej karty SD.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?