Opel Movano a Renault Master s viacerými vylepšeniami

renault master
renault master, foto: Renault
Braňo Porubčan 5. června 2012 11:56
Sdílej:

Dvojica úžitkových modelov Opel Movano a Renault Master, je teraz ešte úspornejšia, bezpečnejšia a komfortnejšia vďaka rozličným vylepšeniam v oblasti pohonu a systému infotainmentu.

Opel Movano a Renault Master majú jednu najširších ponúk verzií karosérie na trhu úžitkových vozidiel, čo umožňuje prakticky každému zákazníkovi nájsť špecifický model, optimálny pre jeho potreby. Ponuka zahŕňa skriňové dodávky (k dispozícii v štyroch dĺžkach a troch výškach karosérie), kombi, valník s jednoduchou alebo dvojitou kabínou, podvozok so skriňovou nadstavbou ako aj celý rad konverzií priamo od výrobcu, vrátane trojstranného sklápača, pojazdného podvozka a minibusu. Rovnako sa predáva vo verzii s pohonom zadnej, alebo prednej nápravy. Vďaka ním Movano a Master vyhovujú širokej škále individuálnych požiadaviek.

 

Turbodiesel 2.3 CDTI (2,3 dCi) je pre dvojicu pracantov naladený na tri výkonové verzie: 74 kW/100 k, 92 kW/125 k a 107 kW/146 k. Na motoroch 2.3 CDTI (2,3 dCi) 74 kW a 92 kW, ktoré sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, výrobca uskutočnil rozličné optimalizácie. Modifikácie sa týkajú olejového čerpadla, hydraulického čerpadla posilňovača riadenia, oleja prevodovky a elektronickej riadiacej jednotky. Spolu s pneumatikami s nízkym odporom valenia tieto konštrukčné opatrenia prispeli k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.

Pri verziách Movano/Master 2.3 CDTI/2,3 dCi s výkonom 74 kW/100 k a 92 kW/125 k, pohonom predných kolies a karosériou typu skriňová dodávka (dĺžka 5048 mm, výška 2496 mm) sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 9 percent a teraz majú hodnoty 7,8 l/100 km a 205 g/km. Podobné zlepšenia sa dosiahli aj pri 9-sedadlovej verzii Combi (dĺžka 5048 mm, výška 2307 mm), ktorá má teraz spotrebu paliva a emisie CO2 oproti predchodcovi nižšie o 7 percent (7,2 l/100 km, 190 g/km),zhodné pri obidvoch výkonových verziách.

 

Pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti majú všetky systémy infotainmentu štandardne modul Bluetooth a rozhranie USB. Na želanie môže byť interiér vybavený navigačným systémom TomTom na báze pamäťovej karty SD.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.