Technická Univerzita v Mnichově připravuje koncept elektrického vozu s názvem Visio.M, který sama označuje za dokonalý elektromobil pro moderní velkoměsta.
Německé ministerstvo pro vědu a vývoj již do projektu "nalilo" téměř 11 milionu Euro. Další finance získává projekt od značek, jako jsou BMW, Daimler, nebo Siemens. Projekt se zaměřuje na vývoj lehkého, ale odolného a tedy i bezpečného elektromobilu, s maximální váhou 400 kg (bez baterií), který bude poháněný elektrickým motorem s výkonem kolem 20 koní.Na loňském autosalónu ve Frankfurtu předvedli studenti technické univerzity prototyp s názvem Vision.M. Malý městský vůz vážil 500 kg (včetně baterií) a používal několik zajímavých technologií, jako například aktivní tlumiče, které pomáhají kompenzovat negativní vlastnosti úzkých pneumatik s nízkým valivým odporem. Podle Marcuse Lienkampa, vedoucího oddělení automobilových technologií na Technické univerzitě je nejdůležitějším faktorem nového konceptu nízká váha. Vyšší váha vozu vyžaduje vyšší kapacitu baterií a ta zvyšuje následnou cenu vozu. Vyšší váha navíc snižuje dynamické parametry vozu. Cílem vývojového týmu univerzity je vytvořit spolehlivý elektromobil za rozumnou cenu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?