Technická Univerzita v Mnichově připravuje koncept elektrického vozu s názvem Visio.M, který sama označuje za dokonalý elektromobil pro moderní velkoměsta.
Německé ministerstvo pro vědu a vývoj již do projektu "nalilo" téměř 11 milionu Euro. Další finance získává projekt od značek, jako jsou BMW, Daimler, nebo Siemens. Projekt se zaměřuje na vývoj lehkého, ale odolného a tedy i bezpečného elektromobilu, s maximální váhou 400 kg (bez baterií), který bude poháněný elektrickým motorem s výkonem kolem 20 koní.Na loňském autosalónu ve Frankfurtu předvedli studenti technické univerzity prototyp s názvem Vision.M. Malý městský vůz vážil 500 kg (včetně baterií) a používal několik zajímavých technologií, jako například aktivní tlumiče, které pomáhají kompenzovat negativní vlastnosti úzkých pneumatik s nízkým valivým odporem. Podle Marcuse Lienkampa, vedoucího oddělení automobilových technologií na Technické univerzitě je nejdůležitějším faktorem nového konceptu nízká váha. Vyšší váha vozu vyžaduje vyšší kapacitu baterií a ta zvyšuje následnou cenu vozu. Vyšší váha navíc snižuje dynamické parametry vozu. Cílem vývojového týmu univerzity je vytvořit spolehlivý elektromobil za rozumnou cenu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?