Německé ministerstvo pro vědu a vývoj již do projektu "nalilo" téměř 11 milionu Euro. Další finance získává projekt od značek, jako jsou BMW, Daimler, nebo Siemens.
Projekt se zaměřuje na vývoj lehkého, ale odolného a tedy i bezpečného elektromobilu, s maximální váhou 400 kg (bez baterií), který bude poháněný elektrickým motorem s výkonem kolem 20 koní.
Na loňském autosalónu ve Frankfurtu předvedli studenti technické univerzity prototyp s názvem Vision.M. Malý městský vůz vážil 500 kg (včetně baterií) a používal několik zajímavých technologií, jako například aktivní tlumiče, které pomáhají kompenzovat negativní vlastnosti úzkých pneumatik s nízkým valivým odporem.
Podle Marcuse Lienkampa, vedoucího oddělení automobilových technologií na Technické univerzitě je nejdůležitějším faktorem nového konceptu nízká váha. Vyšší váha vozu vyžaduje vyšší kapacitu baterií a ta zvyšuje následnou cenu vozu. Vyšší váha navíc snižuje dynamické parametry vozu. Cílem vývojového týmu univerzity je vytvořit spolehlivý elektromobil za rozumnou cenu.
Komerční sdělení