Chorvatská automobilka Rimac je sice nováčkem mezi výrobci supersportovních vozů, ale své premiéry se rozhodně nebojí. Její nový vůz s názvem Concept_One mezi ostatními vyčnívá jak cenou (téměř 19 milionu Kč) tak i výkonem - 1088 koní.
Zatímco ostatní vozy v podobné cenové kategorii jsou vybaveny výkonnými benzínovými motory, Rimac svůj vůz vybavil čistě elektrickým pohonem, skládajícím se ze čtyř elektromotorů. Obě dvojice elektromotorů jsou spojeny přes redukční převodovku a tvoří dva základní pohonné bloky, každý pro jednu nápravu. Pohon předních a zadních kol proto může pracovat zcela nezávisle. Celkový výkon soustavy elektromotorů činí 1088 koní a 3800 Nm točivého momentu.Koncepční vůz váží 1650 kg, stokilometrové rychlosti dosáhne za 2.8 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Baterie jsou schopny pojmout energii o kapacitě 92 kWh a umožní vozu teoretický dojezd až 600 km.Karoserii vozu navrhl designer Adriano Mudri, interiér dostal na starost bývalý zaměstnanec studia Pininfarina, Goran Popič, který spolupracoval s designery ze studia Vilner.Automobilka Rimac plánuje vyrobit 88 vozů se základní cenou 750 000 Euro. Vzhledem k omezenému počtu vozů a tím i jeho výjimečnosti si jistě své kupce najde. Na druhou stranu, podobného zrychlení a maximální rychlosti dosahuje i Nissan GT-R s polovičním výkonem motoru a hlavně za osminovou cenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.