Chorvatská automobilka Rimac je sice nováčkem mezi výrobci supersportovních vozů, ale své premiéry se rozhodně nebojí. Její nový vůz s názvem Concept_One mezi ostatními vyčnívá jak cenou (téměř 19 milionu Kč) tak i výkonem - 1088 koní.
Zatímco ostatní vozy v podobné cenové kategorii jsou vybaveny výkonnými benzínovými motory, Rimac svůj vůz vybavil čistě elektrickým pohonem, skládajícím se ze čtyř elektromotorů. Obě dvojice elektromotorů jsou spojeny přes redukční převodovku a tvoří dva základní pohonné bloky, každý pro jednu nápravu. Pohon předních a zadních kol proto může pracovat zcela nezávisle. Celkový výkon soustavy elektromotorů činí 1088 koní a 3800 Nm točivého momentu.Koncepční vůz váží 1650 kg, stokilometrové rychlosti dosáhne za 2.8 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Baterie jsou schopny pojmout energii o kapacitě 92 kWh a umožní vozu teoretický dojezd až 600 km.Karoserii vozu navrhl designer Adriano Mudri, interiér dostal na starost bývalý zaměstnanec studia Pininfarina, Goran Popič, který spolupracoval s designery ze studia Vilner.Automobilka Rimac plánuje vyrobit 88 vozů se základní cenou 750 000 Euro. Vzhledem k omezenému počtu vozů a tím i jeho výjimečnosti si jistě své kupce najde. Na druhou stranu, podobného zrychlení a maximální rychlosti dosahuje i Nissan GT-R s polovičním výkonem motoru a hlavně za osminovou cenu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?