Rimac Concept_One - elektrický supersport zná svou cenu

Pavel Dvořák, 2. května 2012, 09:46 Google+

Chorvatská automobilka Rimac je sice nováčkem mezi výrobci supersportovních vozů, ale své premiéry se rozhodně nebojí. Její nový vůz s názvem Concept_One mezi ostatními vyčnívá jak cenou (téměř 19 milionu Kč) tak i výkonem - 1088 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
rimac

rimac | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Zatímco ostatní vozy v podobné cenové kategorii jsou vybaveny výkonnými benzínovými motory, Rimac svůj vůz vybavil čistě elektrickým pohonem, skládajícím se ze čtyř elektromotorů. Obě dvojice elektromotorů jsou spojeny přes redukční převodovku a tvoří dva základní pohonné bloky, každý pro jednu nápravu. Pohon předních a zadních kol proto může pracovat zcela nezávisle. Celkový výkon soustavy elektromotorů činí 1088 koní a 3800 Nm točivého momentu.

Koncepční vůz váží 1650 kg, stokilometrové rychlosti dosáhne za 2.8 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Baterie jsou schopny pojmout energii o kapacitě 92 kWh a umožní vozu teoretický dojezd až 600 km.

Karoserii vozu navrhl designer Adriano Mudri, interiér dostal na starost bývalý zaměstnanec studia Pininfarina, Goran Popič, který spolupracoval s designery ze studia Vilner.

Automobilka Rimac plánuje vyrobit 88 vozů se základní cenou 750 000 Euro. Vzhledem k omezenému počtu vozů a tím i jeho výjimečnosti si jistě své kupce najde. Na druhou stranu, podobného zrychlení a maximální rychlosti dosahuje i Nissan GT-R s polovičním výkonem motoru a hlavně za osminovou cenu.

Vytisknout

Diskuze: Rimac Concept_One - elektrický supersport zná svou cenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mazda

Mazda RX-8 - konec modelu odložen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud