Chorvatská automobilka Rimac je sice nováčkem mezi výrobci supersportovních vozů, ale své premiéry se rozhodně nebojí. Její nový vůz s názvem Concept_One mezi ostatními vyčnívá jak cenou (téměř 19 milionu Kč) tak i výkonem - 1088 koní.
Zatímco ostatní vozy v podobné cenové kategorii jsou vybaveny výkonnými benzínovými motory, Rimac svůj vůz vybavil čistě elektrickým pohonem, skládajícím se ze čtyř elektromotorů. Obě dvojice elektromotorů jsou spojeny přes redukční převodovku a tvoří dva základní pohonné bloky, každý pro jednu nápravu. Pohon předních a zadních kol proto může pracovat zcela nezávisle. Celkový výkon soustavy elektromotorů činí 1088 koní a 3800 Nm točivého momentu.Koncepční vůz váží 1650 kg, stokilometrové rychlosti dosáhne za 2.8 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Baterie jsou schopny pojmout energii o kapacitě 92 kWh a umožní vozu teoretický dojezd až 600 km.Karoserii vozu navrhl designer Adriano Mudri, interiér dostal na starost bývalý zaměstnanec studia Pininfarina, Goran Popič, který spolupracoval s designery ze studia Vilner.Automobilka Rimac plánuje vyrobit 88 vozů se základní cenou 750 000 Euro. Vzhledem k omezenému počtu vozů a tím i jeho výjimečnosti si jistě své kupce najde. Na druhou stranu, podobného zrychlení a maximální rychlosti dosahuje i Nissan GT-R s polovičním výkonem motoru a hlavně za osminovou cenu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?