Sportovní, čtyřdveřové kupé automobilky Mazda je unikátní hned v několika pohledech. V první řadě je ojedinělá svým motorem. Zatímco ostatní automobilky zanevřely na motor s rotačním pístem, zvaný Wankelův, Mazda jej postupně piluje k dokonalosti. Dalším unikátem modelu jsou dveře, otevírající se proti sobě a umožňující pohodlný vstup na zadní sedadla i přes zachování kupé siluety vozu.
Plány na ukončení výroby modelu RX-8 oznámila automobilka v srpnu loňského roku a zároveň uvedla speciální edici Spirit R, čítající 1000 kusů určených výhradně pro domácí Japonský trh. Nejen, že automobilka celou sérii prodala mnohem rychleji, než čekala, ale navíc obdržela další objednávky a proto oznámila, že do června letošního roku vyrobí dalších, tentokrát už opravdu posledních 1000 kusů.Speciální edice bude nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou a s trojicí volitelných odstínů karoserie. K dispozici jsou barvy - Aluminium Metallic, Sparkling Black Mica a Crystal White Pearl Mica. Od standardního modelu bude edice odlišena několika aerodynamickými prvky na karoserii, upravenými tlumiči Bilstein, 19" koly v bronzovém odstínu a sedadly Recaro.Model RX-8 byl uveden na trh v dubnu roku 2033 a do března letošního roku bylo vyrobeno celkem 192094 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.