Sportovní, čtyřdveřové kupé automobilky Mazda je unikátní hned v několika pohledech. V první řadě je ojedinělá svým motorem. Zatímco ostatní automobilky zanevřely na motor s rotačním pístem, zvaný Wankelův, Mazda jej postupně piluje k dokonalosti. Dalším unikátem modelu jsou dveře, otevírající se proti sobě a umožňující pohodlný vstup na zadní sedadla i přes zachování kupé siluety vozu.
Plány na ukončení výroby modelu RX-8 oznámila automobilka v srpnu loňského roku a zároveň uvedla speciální edici Spirit R, čítající 1000 kusů určených výhradně pro domácí Japonský trh. Nejen, že automobilka celou sérii prodala mnohem rychleji, než čekala, ale navíc obdržela další objednávky a proto oznámila, že do června letošního roku vyrobí dalších, tentokrát už opravdu posledních 1000 kusů.Speciální edice bude nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou a s trojicí volitelných odstínů karoserie. K dispozici jsou barvy - Aluminium Metallic, Sparkling Black Mica a Crystal White Pearl Mica. Od standardního modelu bude edice odlišena několika aerodynamickými prvky na karoserii, upravenými tlumiči Bilstein, 19" koly v bronzovém odstínu a sedadly Recaro.Model RX-8 byl uveden na trh v dubnu roku 2033 a do března letošního roku bylo vyrobeno celkem 192094 vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.