Audi představuje vylepšené střední SUV Q5. Decentní facelift je navenek téměř neznatelný, pozná se ale na technice.
Pro další boj s konkurencí vyzbrojilo Audi své SUV menším faceliftem. Navenek se toho věru mnoho nezměnilo. Můžeme identifikovat menší změny na masce chladiče, celkově jde však jen o drobnosti.
Větších změn si zákazník povšimne při pohledu na nabídkový katalog. Do něj se dostalo několik nových druhů laků a nových odstínů kůže i čalounění. Potěší také vylepšený palubní systém MMI.
Zatímco dva slabší dvoulitrové diesely zůstaly beze změn na výkonech 143 a 177 koní, silnější třílitr si o 5 koní polepšil, nyní dává 245 koní.
Větší čachry se děly u benzínů. Zmizel atmosférický šestiválec 3,2 a na jeho místě se objevuje přeplňovaný třílitr. Jeho výkon je 272 koní. Mezi ním a stávajícími dvoulitry se objevil ještě mezistupeň, nejvýkonnější dvoulitrová benzínová jednotka o výkonu 225 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.