Španielsky Seat dokončuje modernizáciu svojho najpredávanejšieho modelu Ibiza. Poslednou novinkou z modelového radu je najšportovejšia Ibiza Cupra.
Automobilka Seat prednedávnom začala pracovať na omladzovacej kúre pre najpredávanejší zo svojich modelov Ibiza. Po predstavení modernizovanej podoby combi, troj- a päťdverového hatchbacku spolu so športovejšie ladenou Ibizou FR prichádza na rad najšportovejšia verzia Seat Ibiza Cupra, ktorá sa zatiaľ ako koncept predstavuje na autosalóne v Pekingu.
Seat Ibiza Cupra Concept sa v Pekingu prezentuje výrazným žltým lakom Crono Yellow, hlavné zmeny oproti predchádzajúcej verzii sú rozpoznateľné na prednej časti vďaka upraveným bi-xenónoým svetlometom s novou optikou a pásom LED diód pre denné svietenie. Novým dizajnom sa môže pochváliť predná kapota, ale aj celý predný nárazník s hmlovými svetlometmi a športovou mriežkou pre prívod nasávaného vzduchu k motoru. Vzadu sa upravila grafika koncových svetlometov, ktoré taktiež využívajú diódy.
V interiéri sa veľa zmien neodohralo, samozrejmosťou sú športové sedadlá s výrazným bočným vedením tela, nový je športovo tvarovaný trojramenný volant s plochou spodnou časťou, panel autorádia a netypické zeleno-modré podsvietenie prístrojov. Do novej Cupry je možné priobjednať nový multifunkčný palubný systém Seat Portable System umiestnený na vrchnej časti stredovej konzoly, ktorý je vybavený odnímateľným 5-palcovým dotykovým displejom. Tento systém bude možné za príplatok objednať aj pre bežné verzie Ibizy.
Technika pod kapotou sa nezmenila. Jedinou pohonnou jednotkou naďalej ostáva koncernový benzínový turbomotor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 132 kW/180 k (250 Nm). Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom.
Faceliftovaný Seat Ibiza Cupra dorazí na európske trhy v sériovej podobe v druhej polovici tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.