Španielsky Seat dokončuje modernizáciu svojho najpredávanejšieho modelu Ibiza. Poslednou novinkou z modelového radu je najšportovejšia Ibiza Cupra.
Automobilka Seat prednedávnom začala pracovať na omladzovacej kúre pre najpredávanejší zo svojich modelov Ibiza. Po predstavení modernizovanej podoby combi, troj- a päťdverového hatchbacku spolu so športovejšie ladenou Ibizou FR prichádza na rad najšportovejšia verzia Seat Ibiza Cupra, ktorá sa zatiaľ ako koncept predstavuje na autosalóne v Pekingu.
Seat Ibiza Cupra Concept sa v Pekingu prezentuje výrazným žltým lakom Crono Yellow, hlavné zmeny oproti predchádzajúcej verzii sú rozpoznateľné na prednej časti vďaka upraveným bi-xenónoým svetlometom s novou optikou a pásom LED diód pre denné svietenie. Novým dizajnom sa môže pochváliť predná kapota, ale aj celý predný nárazník s hmlovými svetlometmi a športovou mriežkou pre prívod nasávaného vzduchu k motoru. Vzadu sa upravila grafika koncových svetlometov, ktoré taktiež využívajú diódy.
V interiéri sa veľa zmien neodohralo, samozrejmosťou sú športové sedadlá s výrazným bočným vedením tela, nový je športovo tvarovaný trojramenný volant s plochou spodnou časťou, panel autorádia a netypické zeleno-modré podsvietenie prístrojov. Do novej Cupry je možné priobjednať nový multifunkčný palubný systém Seat Portable System umiestnený na vrchnej časti stredovej konzoly, ktorý je vybavený odnímateľným 5-palcovým dotykovým displejom. Tento systém bude možné za príplatok objednať aj pre bežné verzie Ibizy.
Technika pod kapotou sa nezmenila. Jedinou pohonnou jednotkou naďalej ostáva koncernový benzínový turbomotor 1,4 TSI s maximálnym výkonom 132 kW/180 k (250 Nm). Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom.
Faceliftovaný Seat Ibiza Cupra dorazí na európske trhy v sériovej podobe v druhej polovici tohto roka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?