Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto odhalila název nové kompaktní limuzíny, kterou začne letos v létě vyrábět. Předseda představenstva Winfried Vahland na galavečeru v předvečer pekingského autosalónu oznámil, že se bude jmenovat Rapid.
Nový model vychází z konceptu Mission L a měl by měřit kolem čtyř a půl metru. V portfoliu automobilky se bude řadit mezi fabii a octavii. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, na stejné lince jako jeho dvojče španělský vůz značky Seat Toledo.
Tento název nejčastěji skloňovala také odborná veřejnost. Trochu paradoxně se ale stejně jmenuje jiný model, který firma vyrábí v Indii speciálně pro místní trh. Tam však jde o koncept velkého rodinného vozu za přijatelnou cenu.
Zahájení prodeje nové limuzíny v Česku plánuje automobilka už na letošní podzim.
Po nedávno zahájené výrobě nejmenšího mladoboleslavského modelu vozu Škoda Citigo jde už o druhý model z plánované ofenzívy, v rámci níž chce automobilka představit nový vůz každý rok a do roku 2018 navýšit prodeje na 1,5 milionu vozů.
Už na přelomu letošního a příštího roku by měla automobilka představit novou generaci klíčového modelu, jímž je octavia.
V loňském roce dosáhla automobilka rekordního prodeje, 879 200 prodaných vozů představuje meziroční nárůst o 15,3 procenta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?