Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto odhalila název nové kompaktní limuzíny, kterou začne letos v létě vyrábět. Předseda představenstva Winfried Vahland na galavečeru v předvečer pekingského autosalónu oznámil, že se bude jmenovat Rapid.
Nový model vychází z konceptu Mission L a měl by měřit kolem čtyř a půl metru. V portfoliu automobilky se bude řadit mezi fabii a octavii. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, na stejné lince jako jeho dvojče španělský vůz značky Seat Toledo.
Tento název nejčastěji skloňovala také odborná veřejnost. Trochu paradoxně se ale stejně jmenuje jiný model, který firma vyrábí v Indii speciálně pro místní trh. Tam však jde o koncept velkého rodinného vozu za přijatelnou cenu.
Zahájení prodeje nové limuzíny v Česku plánuje automobilka už na letošní podzim.
Po nedávno zahájené výrobě nejmenšího mladoboleslavského modelu vozu Škoda Citigo jde už o druhý model z plánované ofenzívy, v rámci níž chce automobilka představit nový vůz každý rok a do roku 2018 navýšit prodeje na 1,5 milionu vozů.
Už na přelomu letošního a příštího roku by měla automobilka představit novou generaci klíčového modelu, jímž je octavia.
V loňském roce dosáhla automobilka rekordního prodeje, 879 200 prodaných vozů představuje meziroční nárůst o 15,3 procenta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?