O novém SUV italské značky Lamborghini se spekuluje už dlouhou dobu. Oficiální představení modelu proběhne v pondělí na autosalónu v Pekingu, ale už nyní vám přinášíme fotografie konceptu Urus, který se stane předobrazem nového modelu.
Italská automobilka o svém novém modelu tvrdí, že se bude jednat o nejrychlejší SUV na trhu. Technické parametry prozatím uveřejněny nebyly, ale očekávaný výkon je přes 600 koní (pravděpodobně dosaženého z upraveného desetiválce z modelu Gallardo) a maximální rychlost přes 300 km/h. Platformu by měl Urus sdílet s dalšími SUV koncernu Volkswagen - Bentley EX 9 a dalšími generacemi modelů Porsche Cayenne, Audi Q7 nebo Volskwagen Touareg. Přesnější technické informace by měly být k dispozici v pondělí.Design vozu je, podle očekávání, plný ostrých hran. Předek vozu se podobá modelu Aventador a svým profilem s klesající střechou připomíná BMW X6. Zatímco exteriér vozu by mohl být použit i na finální model, tak interiér vozu jasně ukazuje, že se jedná pouze o koncept. Černobílá kombinace kůže a karbonu je však povedená a posazená přesně na pomezí sportovního a luxusního vzhledu.Ve srovnání s konceptem Bentley EX 9 působí SUV značky Lamborghini lehkým a sportovním dojmem. Nezbývá než doufat, že jej nepotká stejný osud jako koncept Estoque a dostane se do výroby.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.