Na síti se postupně objevují informace k menšímu sourozenci typu Cayenne. "Malé" SUV ponese název Macan a premiéru by mělo zažít letos v říjnu.
Porsche zaznamenalo s Cayenne obrovský prodejní úspěch, nelze se tedy divit, že se pilně připravuje jeho menší sourozenec. Ten se bude snažit ukrojit z prodejů úspěšných Audi Q5, BMW X3 nebo Range Rover Evoque. O praktičnosti SUV svědčí kapacita zavazadlového prostoru jenž by měl údajně pojmout 520 litrů zavazadel.
Spekulace se vedou i o pohonných agregátech. Základem by měl být Macan s přeplňovaným dvoulitrem (223 koní), střední benzinová specifikace vyjede pod tradičním označením "S" 3,6 V6 (300 koní). Vrcholem bude model Turbo s třílitrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem (370 koní).
Pro příznivce "nafťáků" by mělo Porsche nabídnout trojici motorů. Čtyřválcový dvoulitr (193 koní) a dvojici třílitrových šestiválců s jedním či dvěma turbodmychadly (255 a 310 koní). Do budoucna se objeví zřejmě i hybridní varianta.
O dalších specifikacích se toho prozatím mnoho neví, verze Turbo by měla být nabízena se sedmistupňovou manuální skříní nebo se sedmistupňovým automatem PDK. Zda Porsche nabídne jako alternativu ke čtyřkolce i předokolku také není jisté, ale s ohledem na konkurenci to lze předpokládat.
Jak jsme již psali, vyrábět by se SUV Macan mělo v Lipsku v předpokládaném ročním objemu 60 tisíc kusů.
zdroj: autoblog
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.