Na síti se postupně objevují informace k menšímu sourozenci typu Cayenne. "Malé" SUV ponese název Macan a premiéru by mělo zažít letos v říjnu.
Porsche zaznamenalo s Cayenne obrovský prodejní úspěch, nelze se tedy divit, že se pilně připravuje jeho menší sourozenec. Ten se bude snažit ukrojit z prodejů úspěšných Audi Q5, BMW X3 nebo Range Rover Evoque. O praktičnosti SUV svědčí kapacita zavazadlového prostoru jenž by měl údajně pojmout 520 litrů zavazadel.
Spekulace se vedou i o pohonných agregátech. Základem by měl být Macan s přeplňovaným dvoulitrem (223 koní), střední benzinová specifikace vyjede pod tradičním označením "S" 3,6 V6 (300 koní). Vrcholem bude model Turbo s třílitrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem (370 koní).
Pro příznivce "nafťáků" by mělo Porsche nabídnout trojici motorů. Čtyřválcový dvoulitr (193 koní) a dvojici třílitrových šestiválců s jedním či dvěma turbodmychadly (255 a 310 koní). Do budoucna se objeví zřejmě i hybridní varianta.
O dalších specifikacích se toho prozatím mnoho neví, verze Turbo by měla být nabízena se sedmistupňovou manuální skříní nebo se sedmistupňovým automatem PDK. Zda Porsche nabídne jako alternativu ke čtyřkolce i předokolku také není jisté, ale s ohledem na konkurenci to lze předpokládat.
Jak jsme již psali, vyrábět by se SUV Macan mělo v Lipsku v předpokládaném ročním objemu 60 tisíc kusů.
zdroj: autoblog
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?