Francouzská automobilka překvapila názvem nového konceptu. Model, o kterém se mluvilo jako o DS9, dostal jméno Numéro 9. Pokud se ovšem dostane do výroby, tak bude určitě zařazen do rozrůstající se rodiny DS.
Citroën tvrdí, že Numéro 9 přidá více stylu a prémiovosti do třídy DS. Nový model bude prvním z řady DS, který bude představen na čínském trhu.Automobilka představuje na konceptu Numéro 9 svůj nový designový styl, který bude použit minimálně na následující tři modely z řady DS - prémiový sedan segmentu C (konkurent Audi A3 sedan), sedanu střední třídy a nové SUV.Citroën se v současné době plně soustředí na řadu vozů s označením DS. V nabídce najdete hatchbacky DS3, DS4 a prozatím největší DS5. Modely DS se dobře prodávají, automobilka jich od uvedení DS3 prodala přes 200 000 tisíc.Francouzská automobilka neuvedla, zda dotáhne koncept Numéro 9 do výroby, ale již dříve se vyjádřila, že má v plánu postavit novou vlajkovou loď a právě koncept Numéro 9 by byl důstojným vrcholem nabídky francouzského výrobce.Numéro 9 designově navazuje na krásný koncept Metropolis, představený v roce 2010. Oproti němu je nový koncept výrazně menší. Metropolis měřil na délku 5,3 metru, zatímco Numéro 9 měří 4,93 metru a je široké 1,94 metru. Výška vozu je pouhých 1,27 metru a dostatečný prostor pro cestující zajistí rozvor kol s délkou 3 metry. I přes výrazné zmenšení rozměrů nového vozu se nejedná o malý vůz. Svými rozměry překonává například současnou verzi Mercedesu třídy E.Automobilka vyzdvihuje prostornost kabiny, s důrazem na pasažéry na zadních sedadlech. Příjemnou atmosféru v kabině má vytvořit trojdílná skleněná střecha.Designeři kladli speciální důraz na novou přední masku, která plynule přechází do LED světel. Chromový pás na horní hraně střechy má vytvářet dojem "plovoucí střechy". Oba designové prvky pravděpodobně uvidíme v dalších modelech řady DS.Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí kombinující benzínový nebo dieselový motor (podle trhu kde bude vůz nabízen) a elektrický motor s výkonem 70 koní a točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor je umístěn na zadní nápravě a vůz proto disponuje pohonem všech kol.Elektrický motor bere svou energii z lithium-iontových baterií, které mohou být plně nabity za tři a půl hodiny z normální domácí přípojky. Maximální dojezd vozu, v čistě elektrickém režimu, nazvaném ZEV - Zero Emission Vehicle, je 50km.Model, který bude představen na Pekingském autosalónu, má pod kapotou přeplňovaný 1,6 litrový benzínový motor (vyvinutý ve spolupráci s automobilkou BMW), s nejvyšším výkonem 225 koní a točivým momentem 275 Nm. Kombinovaný výkon hybridní soustavy je 295 koní. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 5,4 sekundy a maximální rychlost je 244 km/h.Podle automobilky dosahuje vůz průměrné spotřeby 1,7 l/100km. Skutečná spotřeba bude výrazně vyšší, nicméně vizuální přitažlivost vozu upřít nelze.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.