Francouzská automobilka překvapila názvem nového konceptu. Model, o kterém se mluvilo jako o DS9, dostal jméno Numéro 9. Pokud se ovšem dostane do výroby, tak bude určitě zařazen do rozrůstající se rodiny DS.
Citroën tvrdí, že Numéro 9 přidá více stylu a prémiovosti do třídy DS. Nový model bude prvním z řady DS, který bude představen na čínském trhu.Automobilka představuje na konceptu Numéro 9 svůj nový designový styl, který bude použit minimálně na následující tři modely z řady DS - prémiový sedan segmentu C (konkurent Audi A3 sedan), sedanu střední třídy a nové SUV.Citroën se v současné době plně soustředí na řadu vozů s označením DS. V nabídce najdete hatchbacky DS3, DS4 a prozatím největší DS5. Modely DS se dobře prodávají, automobilka jich od uvedení DS3 prodala přes 200 000 tisíc.Francouzská automobilka neuvedla, zda dotáhne koncept Numéro 9 do výroby, ale již dříve se vyjádřila, že má v plánu postavit novou vlajkovou loď a právě koncept Numéro 9 by byl důstojným vrcholem nabídky francouzského výrobce.Numéro 9 designově navazuje na krásný koncept Metropolis, představený v roce 2010. Oproti němu je nový koncept výrazně menší. Metropolis měřil na délku 5,3 metru, zatímco Numéro 9 měří 4,93 metru a je široké 1,94 metru. Výška vozu je pouhých 1,27 metru a dostatečný prostor pro cestující zajistí rozvor kol s délkou 3 metry. I přes výrazné zmenšení rozměrů nového vozu se nejedná o malý vůz. Svými rozměry překonává například současnou verzi Mercedesu třídy E.Automobilka vyzdvihuje prostornost kabiny, s důrazem na pasažéry na zadních sedadlech. Příjemnou atmosféru v kabině má vytvořit trojdílná skleněná střecha.Designeři kladli speciální důraz na novou přední masku, která plynule přechází do LED světel. Chromový pás na horní hraně střechy má vytvářet dojem "plovoucí střechy". Oba designové prvky pravděpodobně uvidíme v dalších modelech řady DS.Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí kombinující benzínový nebo dieselový motor (podle trhu kde bude vůz nabízen) a elektrický motor s výkonem 70 koní a točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor je umístěn na zadní nápravě a vůz proto disponuje pohonem všech kol.Elektrický motor bere svou energii z lithium-iontových baterií, které mohou být plně nabity za tři a půl hodiny z normální domácí přípojky. Maximální dojezd vozu, v čistě elektrickém režimu, nazvaném ZEV - Zero Emission Vehicle, je 50km.Model, který bude představen na Pekingském autosalónu, má pod kapotou přeplňovaný 1,6 litrový benzínový motor (vyvinutý ve spolupráci s automobilkou BMW), s nejvyšším výkonem 225 koní a točivým momentem 275 Nm. Kombinovaný výkon hybridní soustavy je 295 koní. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 5,4 sekundy a maximální rychlost je 244 km/h.Podle automobilky dosahuje vůz průměrné spotřeby 1,7 l/100km. Skutečná spotřeba bude výrazně vyšší, nicméně vizuální přitažlivost vozu upřít nelze.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?