Francouzská automobilka překvapila názvem nového konceptu. Model, o kterém se mluvilo jako o DS9, dostal jméno Numéro 9. Pokud se ovšem dostane do výroby, tak bude určitě zařazen do rozrůstající se rodiny DS.
Citroën tvrdí, že Numéro 9 přidá více stylu a prémiovosti do třídy DS. Nový model bude prvním z řady DS, který bude představen na čínském trhu.Automobilka představuje na konceptu Numéro 9 svůj nový designový styl, který bude použit minimálně na následující tři modely z řady DS - prémiový sedan segmentu C (konkurent Audi A3 sedan), sedanu střední třídy a nové SUV.Citroën se v současné době plně soustředí na řadu vozů s označením DS. V nabídce najdete hatchbacky DS3, DS4 a prozatím největší DS5. Modely DS se dobře prodávají, automobilka jich od uvedení DS3 prodala přes 200 000 tisíc.Francouzská automobilka neuvedla, zda dotáhne koncept Numéro 9 do výroby, ale již dříve se vyjádřila, že má v plánu postavit novou vlajkovou loď a právě koncept Numéro 9 by byl důstojným vrcholem nabídky francouzského výrobce.Numéro 9 designově navazuje na krásný koncept Metropolis, představený v roce 2010. Oproti němu je nový koncept výrazně menší. Metropolis měřil na délku 5,3 metru, zatímco Numéro 9 měří 4,93 metru a je široké 1,94 metru. Výška vozu je pouhých 1,27 metru a dostatečný prostor pro cestující zajistí rozvor kol s délkou 3 metry. I přes výrazné zmenšení rozměrů nového vozu se nejedná o malý vůz. Svými rozměry překonává například současnou verzi Mercedesu třídy E.Automobilka vyzdvihuje prostornost kabiny, s důrazem na pasažéry na zadních sedadlech. Příjemnou atmosféru v kabině má vytvořit trojdílná skleněná střecha.Designeři kladli speciální důraz na novou přední masku, která plynule přechází do LED světel. Chromový pás na horní hraně střechy má vytvářet dojem "plovoucí střechy". Oba designové prvky pravděpodobně uvidíme v dalších modelech řady DS.Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí kombinující benzínový nebo dieselový motor (podle trhu kde bude vůz nabízen) a elektrický motor s výkonem 70 koní a točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor je umístěn na zadní nápravě a vůz proto disponuje pohonem všech kol.Elektrický motor bere svou energii z lithium-iontových baterií, které mohou být plně nabity za tři a půl hodiny z normální domácí přípojky. Maximální dojezd vozu, v čistě elektrickém režimu, nazvaném ZEV - Zero Emission Vehicle, je 50km.Model, který bude představen na Pekingském autosalónu, má pod kapotou přeplňovaný 1,6 litrový benzínový motor (vyvinutý ve spolupráci s automobilkou BMW), s nejvyšším výkonem 225 koní a točivým momentem 275 Nm. Kombinovaný výkon hybridní soustavy je 295 koní. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 5,4 sekundy a maximální rychlost je 244 km/h.Podle automobilky dosahuje vůz průměrné spotřeby 1,7 l/100km. Skutečná spotřeba bude výrazně vyšší, nicméně vizuální přitažlivost vozu upřít nelze.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?