Citroën Numéro 9 koncept - nový kočár pro Sarkozyho

Pavel Dvořák, 13. dubna 2012, 08:34 Google+

Francouzská automobilka překvapila názvem nového konceptu. Model, o kterém se mluvilo jako o DS9, dostal jméno Numéro 9. Pokud se ovšem dostane do výroby, tak bude určitě zařazen do rozrůstající se rodiny DS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën

Citroën | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Citroën tvrdí, že Numéro 9 přidá více stylu a prémiovosti do třídy DS. Nový model bude prvním z řady DS, který bude představen na čínském trhu.

Automobilka představuje na konceptu Numéro 9 svůj nový designový styl, který bude použit minimálně na následující tři modely z řady DS - prémiový sedan segmentu C (konkurent Audi A3 sedan), sedanu střední třídy a nové SUV.

Citroën se v současné době plně soustředí na řadu vozů s označením DS. V nabídce najdete hatchbacky DS3, DS4 a prozatím největší DS5. Modely DS se dobře prodávají, automobilka jich od uvedení DS3 prodala přes 200 000 tisíc.

Francouzská automobilka neuvedla, zda dotáhne koncept Numéro 9 do výroby, ale již dříve se vyjádřila, že má v plánu postavit novou vlajkovou loď a právě koncept Numéro 9 by byl důstojným vrcholem nabídky francouzského výrobce.

Numéro 9 designově navazuje na krásný koncept Metropolis, představený v roce 2010. Oproti němu je nový koncept výrazně menší. Metropolis měřil na délku 5,3 metru, zatímco Numéro 9 měří 4,93 metru a je široké 1,94 metru. Výška vozu je pouhých 1,27 metru a dostatečný prostor pro cestující zajistí rozvor kol s délkou 3 metry. I přes výrazné zmenšení rozměrů nového vozu se nejedná o malý vůz.  Svými rozměry překonává například současnou verzi Mercedesu třídy E.

Automobilka vyzdvihuje prostornost kabiny, s důrazem na pasažéry na zadních sedadlech. Příjemnou atmosféru v kabině má vytvořit trojdílná skleněná střecha.

Designeři kladli speciální důraz na novou přední masku, která plynule přechází do LED světel. Chromový pás na horní hraně střechy má vytvářet dojem "plovoucí střechy". Oba designové prvky pravděpodobně uvidíme v dalších modelech řady DS.

Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí kombinující benzínový nebo dieselový motor (podle trhu kde bude vůz nabízen) a elektrický motor s výkonem 70 koní a točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor je umístěn na zadní nápravě a vůz proto disponuje pohonem všech kol.

Elektrický motor bere svou energii z lithium-iontových baterií, které mohou být plně nabity za tři a půl hodiny z normální domácí přípojky. Maximální dojezd vozu, v čistě elektrickém režimu, nazvaném ZEV - Zero Emission Vehicle, je 50km.

Model, který bude představen na Pekingském autosalónu, má pod kapotou přeplňovaný 1,6 litrový benzínový motor (vyvinutý ve spolupráci s automobilkou BMW), s nejvyšším výkonem 225 koní a točivým momentem 275 Nm.

Kombinovaný výkon hybridní soustavy je 295 koní. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 5,4 sekundy a maximální rychlost je 244 km/h.

Podle automobilky dosahuje vůz průměrné spotřeby 1,7 l/100km. Skutečná spotřeba bude výrazně vyšší, nicméně vizuální přitažlivost vozu upřít nelze.

Vytisknout

Diskuze: Citroën Numéro 9 koncept - nový kočár pro Sarkozyho

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

918 Spyder

Slavný okruh v Nardo mění majitele, kupuje ho Porsche

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud