Jeden z posledních opravdových off-roadů se dočkal nepatrného faceliftu. Kromě designových změn se dočkal několika nových motorů, mezi kterými dominuje dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní.
Exteriér pravověrného off-roadu, který je ručně vyráběn firmou Magna Steyr v rakouském Grazu, dostal denní světla z LED, nové zrcátka a mírně upravené nárazníky a masku chladiče.Interiér vozu prokoukl podstatně více, nový je kompletně celý střed palubní desky s vyvýšenou obrazovkou navigace a informační systém COMAND, volant a volič automatické převodovky. Instalace nových prvků, které svým designem odpovídají ostatním aktuálním Mercedesům, působí v hranatém interiéru mírně dodatečně.Novinkou jsou také elektronické systémy DISTRONIC PLUS (adaptivní tempomat), Blind Spot Assist (hlídání mrtvého úhlu), PARKTRONIC (automatické parkování včetně zadní kamery). ESP bylo doplněno o funkci pro jízdu s přívěsem.Nejrozumnější volbou mezi motory bude G 350 BlueTec. Tak Mercedes v současné době označuje svůj naftový třílitr, který je v modelu G nasazen v podladěné verzi s nejvyšším výkonem 155 kW (211 koní) a 540 Nm. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 11,2l/100 km.Nejslabším benzínovým motorem je vidlicový osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (390 koní) a 530 Nm. Spotřeba vozu je už méně optimistická - 14,9 l/100km.Nejsilnější dva motory pro třídu G dodává sekce AMG. Model G 63 AMG dostal dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW (545 koní) a 760 Nm. Spotřeba motoru je nižší než u atmosférického osmiválce - 13,8 l/100km. Na vrcholu nabídky stojí model G 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Nový motoru dosahuje hodnot, za které by se nestyděl žádný supersport - 450 kW (615 koní) a masivních 1000 Nm (elektronicky omezených). Více než šestisethlavé stádo průměrně spotřebuje 17l/100km.Mercedes šel proti současným trendům a přidal do nabídky, dnes už bohužel pomalu vymírající, dvanáctiválec. Vzhledem ke klientele, na kterou je civilní verze modelu G zaměřena (ropní šejkové) je pravděpodobné, že nový motor bude mít úspěch. Většina dříve prodaných modelů G byla totiž osazena osmiválcem z dílen AMG. Původní zaměření vozu se pomalu vytrácí - dvanáctiválcový off-road na dvacetipalcových kolech se do terénu příliš nehodí, ale věříme, že v ulicích Dubaje se bude vyjímat dobře.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).