Mercedes-Benz G 2012 - downsizingu navzdory

Pavel Dvořák, 11. dubna 2012, 12:50 Google+

Jeden z posledních opravdových off-roadů se dočkal nepatrného faceliftu. Kromě designových změn se dočkal několika nových motorů, mezi kterými dominuje dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
mercedes-benz g

mercedes-benz g | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Exteriér pravověrného off-roadu, který je ručně vyráběn firmou Magna Steyr v rakouském Grazu, dostal denní světla z LED, nové zrcátka a mírně upravené nárazníky a masku chladiče.

Interiér vozu prokoukl podstatně více, nový je kompletně celý střed palubní desky s vyvýšenou obrazovkou navigace a informační systém COMAND, volant a volič automatické převodovky. Instalace nových prvků, které svým designem odpovídají ostatním aktuálním Mercedesům, působí v hranatém interiéru mírně dodatečně.

Novinkou jsou také elektronické systémy DISTRONIC PLUS (adaptivní tempomat), Blind Spot Assist (hlídání mrtvého úhlu), PARKTRONIC (automatické parkování včetně zadní kamery). ESP bylo doplněno o funkci pro jízdu s přívěsem.

Nejrozumnější volbou mezi motory bude G 350 BlueTec. Tak Mercedes v současné době označuje svůj naftový třílitr, který je v modelu G nasazen v podladěné verzi s nejvyšším výkonem 155 kW (211 koní) a 540 Nm. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 11,2l/100 km.

Nejslabším benzínovým motorem je vidlicový osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (390 koní) a 530 Nm. Spotřeba vozu je už méně optimistická - 14,9 l/100km.

Nejsilnější dva motory pro třídu G dodává sekce AMG. Model G 63 AMG dostal dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW (545 koní) a 760 Nm. Spotřeba motoru je nižší než u atmosférického osmiválce - 13,8 l/100km.

Na vrcholu nabídky stojí model G 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Nový motoru dosahuje hodnot, za které by se nestyděl žádný supersport - 450 kW (615 koní) a masivních 1000 Nm (elektronicky omezených). Více než šestisethlavé stádo průměrně spotřebuje 17l/100km.

Mercedes šel proti současným trendům a přidal do nabídky, dnes už bohužel pomalu vymírající, dvanáctiválec. Vzhledem ke klientele, na kterou je civilní verze modelu G zaměřena (ropní šejkové) je pravděpodobné, že nový motor bude mít úspěch. Většina dříve prodaných modelů G byla totiž osazena osmiválcem z dílen AMG. Původní zaměření vozu se pomalu vytrácí - dvanáctiválcový off-road na dvacetipalcových kolech se do terénu příliš nehodí, ale věříme, že v ulicích Dubaje se bude vyjímat dobře.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz G 2012 - downsizingu navzdory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne GTS - nejsilnější atmosféra

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud