Jeden z posledních opravdových off-roadů se dočkal nepatrného faceliftu. Kromě designových změn se dočkal několika nových motorů, mezi kterými dominuje dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní.
Exteriér pravověrného off-roadu, který je ručně vyráběn firmou Magna Steyr v rakouském Grazu, dostal denní světla z LED, nové zrcátka a mírně upravené nárazníky a masku chladiče.Interiér vozu prokoukl podstatně více, nový je kompletně celý střed palubní desky s vyvýšenou obrazovkou navigace a informační systém COMAND, volant a volič automatické převodovky. Instalace nových prvků, které svým designem odpovídají ostatním aktuálním Mercedesům, působí v hranatém interiéru mírně dodatečně.Novinkou jsou také elektronické systémy DISTRONIC PLUS (adaptivní tempomat), Blind Spot Assist (hlídání mrtvého úhlu), PARKTRONIC (automatické parkování včetně zadní kamery). ESP bylo doplněno o funkci pro jízdu s přívěsem.Nejrozumnější volbou mezi motory bude G 350 BlueTec. Tak Mercedes v současné době označuje svůj naftový třílitr, který je v modelu G nasazen v podladěné verzi s nejvyšším výkonem 155 kW (211 koní) a 540 Nm. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 11,2l/100 km.Nejslabším benzínovým motorem je vidlicový osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (390 koní) a 530 Nm. Spotřeba vozu je už méně optimistická - 14,9 l/100km.Nejsilnější dva motory pro třídu G dodává sekce AMG. Model G 63 AMG dostal dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW (545 koní) a 760 Nm. Spotřeba motoru je nižší než u atmosférického osmiválce - 13,8 l/100km. Na vrcholu nabídky stojí model G 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Nový motoru dosahuje hodnot, za které by se nestyděl žádný supersport - 450 kW (615 koní) a masivních 1000 Nm (elektronicky omezených). Více než šestisethlavé stádo průměrně spotřebuje 17l/100km.Mercedes šel proti současným trendům a přidal do nabídky, dnes už bohužel pomalu vymírající, dvanáctiválec. Vzhledem ke klientele, na kterou je civilní verze modelu G zaměřena (ropní šejkové) je pravděpodobné, že nový motor bude mít úspěch. Většina dříve prodaných modelů G byla totiž osazena osmiválcem z dílen AMG. Původní zaměření vozu se pomalu vytrácí - dvanáctiválcový off-road na dvacetipalcových kolech se do terénu příliš nehodí, ale věříme, že v ulicích Dubaje se bude vyjímat dobře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.