Jeden z posledních opravdových off-roadů se dočkal nepatrného faceliftu. Kromě designových změn se dočkal několika nových motorů, mezi kterými dominuje dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní.
Exteriér pravověrného off-roadu, který je ručně vyráběn firmou Magna Steyr v rakouském Grazu, dostal denní světla z LED, nové zrcátka a mírně upravené nárazníky a masku chladiče.Interiér vozu prokoukl podstatně více, nový je kompletně celý střed palubní desky s vyvýšenou obrazovkou navigace a informační systém COMAND, volant a volič automatické převodovky. Instalace nových prvků, které svým designem odpovídají ostatním aktuálním Mercedesům, působí v hranatém interiéru mírně dodatečně.Novinkou jsou také elektronické systémy DISTRONIC PLUS (adaptivní tempomat), Blind Spot Assist (hlídání mrtvého úhlu), PARKTRONIC (automatické parkování včetně zadní kamery). ESP bylo doplněno o funkci pro jízdu s přívěsem.Nejrozumnější volbou mezi motory bude G 350 BlueTec. Tak Mercedes v současné době označuje svůj naftový třílitr, který je v modelu G nasazen v podladěné verzi s nejvyšším výkonem 155 kW (211 koní) a 540 Nm. Udávaná průměrná spotřeba vozu je 11,2l/100 km.Nejslabším benzínovým motorem je vidlicový osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (390 koní) a 530 Nm. Spotřeba vozu je už méně optimistická - 14,9 l/100km.Nejsilnější dva motory pro třídu G dodává sekce AMG. Model G 63 AMG dostal dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW (545 koní) a 760 Nm. Spotřeba motoru je nižší než u atmosférického osmiválce - 13,8 l/100km. Na vrcholu nabídky stojí model G 65 AMG s vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6 litrů dopovaný dvojicí turbodmychadel. Nový motoru dosahuje hodnot, za které by se nestyděl žádný supersport - 450 kW (615 koní) a masivních 1000 Nm (elektronicky omezených). Více než šestisethlavé stádo průměrně spotřebuje 17l/100km.Mercedes šel proti současným trendům a přidal do nabídky, dnes už bohužel pomalu vymírající, dvanáctiválec. Vzhledem ke klientele, na kterou je civilní verze modelu G zaměřena (ropní šejkové) je pravděpodobné, že nový motor bude mít úspěch. Většina dříve prodaných modelů G byla totiž osazena osmiválcem z dílen AMG. Původní zaměření vozu se pomalu vytrácí - dvanáctiválcový off-road na dvacetipalcových kolech se do terénu příliš nehodí, ale věříme, že v ulicích Dubaje se bude vyjímat dobře.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.