Není žádným tajemstvím, že automobilky Opel a její britská sestra Vauxhall neprochází v současnosti příznivým obdobím. V médiích se dokonce propírá možnost uzavření obou evropských továren automobilky.
Tlak krize s nejvyšší pravděpodobností pošle plány na vývoj dvoudveřového kupé k ledu, přesto se našel člověk, který novému Opelu dává naději. Designér David Cardoso nechává řešení krize jiným a vytvořil designový návrh nového sportovního kupé značky Opel. Jeho výtvor nese jméno Opel Enigma.Nové kupé je designováno pro použití platformy vozu Chevrolet Camaro. Díky tomu by pravděpodobný nástupce populární Calibry konečně dostal pohon „správné“ nápravy a možnost použití šesti, případně osmiválcového motoru.Sám designer o vozu prohlásil: “Opel Enigma je čtyřdveřové kupé používající platformu vozu Chevrolet Camaro. Koncept byl navržen jako Insignia kupé, ale raději bych jej viděl jako novou Calibru. Záď vozu je inspirována modelem Insignia a bok a předek modely Astra GTC a konceptem Flextreme.“Představený koncept není oficiálním návrhem automobilky, ale pouze zbožným přáním designera. Šance, že se vůz nakonec dostane do výroby, tak jak jej vidíte na fotografiích, je mizivá. Použitá technika – platforma Chevroletu Camaro, by však vozu umožnila instalaci výkonných jednotek ve spojení s pohonem zadních kol a proto nezbývá než doufat, že alespoň tuto myšlenku si pánové z automobilky Opel zapamatují a následně použijí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.