Není žádným tajemstvím, že automobilky Opel a její britská sestra Vauxhall neprochází v současnosti příznivým obdobím. V médiích se dokonce propírá možnost uzavření obou evropských továren automobilky.
Tlak krize s nejvyšší pravděpodobností pošle plány na vývoj dvoudveřového kupé k ledu, přesto se našel člověk, který novému Opelu dává naději. Designér David Cardoso nechává řešení krize jiným a vytvořil designový návrh nového sportovního kupé značky Opel. Jeho výtvor nese jméno Opel Enigma.Nové kupé je designováno pro použití platformy vozu Chevrolet Camaro. Díky tomu by pravděpodobný nástupce populární Calibry konečně dostal pohon „správné“ nápravy a možnost použití šesti, případně osmiválcového motoru.Sám designer o vozu prohlásil: “Opel Enigma je čtyřdveřové kupé používající platformu vozu Chevrolet Camaro. Koncept byl navržen jako Insignia kupé, ale raději bych jej viděl jako novou Calibru. Záď vozu je inspirována modelem Insignia a bok a předek modely Astra GTC a konceptem Flextreme.“Představený koncept není oficiálním návrhem automobilky, ale pouze zbožným přáním designera. Šance, že se vůz nakonec dostane do výroby, tak jak jej vidíte na fotografiích, je mizivá. Použitá technika – platforma Chevroletu Camaro, by však vozu umožnila instalaci výkonných jednotek ve spojení s pohonem zadních kol a proto nezbývá než doufat, že alespoň tuto myšlenku si pánové z automobilky Opel zapamatují a následně použijí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?