Nejsilnější produkční vůz americké značky Shelby bude představen na autosalónu v New Yorku. Slavný závodník Carroll Shelby a jeho tým vytvořili nový vůz na základech svého „slabšího“ modelu GT500. Své úsilí zaměřili na dosažení vyššího výkonu a lepších jízdních a dynamických vlastností.
Shelby GT1000 bude nabízen ve dvou verzích – silniční a závodní. Silniční verze nabídne výkon přibližně 950 koní, závodní verze (označená S/C 1000 track version) dokonce více, než 1100 koní.
John Luft, prezident Shelby American prohlásil: “Carroll Shleby je vizionář, který posunuje hranice výkonu celý svůj život. Nadchl celý tým společnosti Shelby American plánem na vývoj vozu Shelby GT1000 a svým cílem představit vůz na autosalónu v New Yorku jako oslavu výročí 50-ti let od uvedené prvního vozu Shelby Cobra. Na stánku budeme mít vedle sebe postavenu první Cobru (CSX2000) a nové GT1000.“
Pod kapotou vozu najdete vidlicový osmiválec s objemem 5,4 litru, který pod rukami techniků společnosti Shelby American dostal mnoho nových dílů včetně klikové hřídele, ojnic a pístů. Tým dále poupravil hlavy válců, vylepšil chlazení motoru a vytvořil novou výfukovou soustavu. Motor je přeplňovaný kompresorem, který byl také, v rámci úprav motoru, vyměněn za jiný.
Vůz bude osazen novými brzdami – šestipístkovými na předních brzdách a čtyřpístkovými na brzdách zadních. Zavěšení vozu prošlo úpravami v podobě snížení a přitvrzení odpružení. Exteriérové úpravy se nesou ve znaku aerodynamických prvků. Veškeré nové části karoserie byly vytvořeny s důrazem na co nejvyšší funkčnost.
Shelby GT1000 bude vyroben v limitované edici 50-ti kusů. Cena kompletního vozu, přibližně 3,7 milionu korun (200 000 $), je poměrně lidová, ve srovnání s ostatními vozy s podobným výkonem. Pokud již vlastníte vůz Shelby GT500, tak vám jej automobilka za cca 2,75 milionu korun (200 000 $), předělá na verzi GT1000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.