Nejsilnější produkční vůz americké značky Shelby bude představen na autosalónu v New Yorku. Slavný závodník Carroll Shelby a jeho tým vytvořili nový vůz na základech svého „slabšího“ modelu GT500. Své úsilí zaměřili na dosažení vyššího výkonu a lepších jízdních a dynamických vlastností.
Shelby GT1000 bude nabízen ve dvou verzích – silniční a závodní. Silniční verze nabídne výkon přibližně 950 koní, závodní verze (označená S/C 1000 track version) dokonce více, než 1100 koní.
John Luft, prezident Shelby American prohlásil: “Carroll Shleby je vizionář, který posunuje hranice výkonu celý svůj život. Nadchl celý tým společnosti Shelby American plánem na vývoj vozu Shelby GT1000 a svým cílem představit vůz na autosalónu v New Yorku jako oslavu výročí 50-ti let od uvedené prvního vozu Shelby Cobra. Na stánku budeme mít vedle sebe postavenu první Cobru (CSX2000) a nové GT1000.“
Pod kapotou vozu najdete vidlicový osmiválec s objemem 5,4 litru, který pod rukami techniků společnosti Shelby American dostal mnoho nových dílů včetně klikové hřídele, ojnic a pístů. Tým dále poupravil hlavy válců, vylepšil chlazení motoru a vytvořil novou výfukovou soustavu. Motor je přeplňovaný kompresorem, který byl také, v rámci úprav motoru, vyměněn za jiný.
Vůz bude osazen novými brzdami – šestipístkovými na předních brzdách a čtyřpístkovými na brzdách zadních. Zavěšení vozu prošlo úpravami v podobě snížení a přitvrzení odpružení. Exteriérové úpravy se nesou ve znaku aerodynamických prvků. Veškeré nové části karoserie byly vytvořeny s důrazem na co nejvyšší funkčnost.
Shelby GT1000 bude vyroben v limitované edici 50-ti kusů. Cena kompletního vozu, přibližně 3,7 milionu korun (200 000 $), je poměrně lidová, ve srovnání s ostatními vozy s podobným výkonem. Pokud již vlastníte vůz Shelby GT500, tak vám jej automobilka za cca 2,75 milionu korun (200 000 $), předělá na verzi GT1000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.