Citroën podle všeho chystá absolutní vrchol své modelové řady, model, u něhož se očekává jméno DS9. Vyjde ze staršího konceptu Metropolis.
Schizofrenie se, jak se zdá, Citroënu vyplácí. Modely DS jsou dostatečně úspěšné na to, aby se automobilce vyplatily a ta proto chystá rozšíření řady. Mimo tří současných modelů DS 3, 4 a 5 se očekává rozšíření nabídky směrem dolů, na luxusní městskou kabelku, ale také směrem vzhůru.
Právě vzhůru mířící model se chystá na scénu, Citroën připravil jeho první polozakrytý snímek. Podle všeho půjde stále ještě o koncept, avšak o koncept docela předsériový, žádné designerské cvičení.
Citroën je u řady DS ochoten se více odvázat, proto je i na tomto snímku vůz s karoserií pravděpodobně ve svaru shooting brake, tedy sportovního kombi, u kterého o žádnou velkou praktičnost moc nejde.
O názvu DS9 se zatím jen spekuluje. Je dost dobře možné, že se před námi rýsuje "jen" budoucí DS6 a případné ještě luxusnější vozy nás teprve čekají. Nakonec, Metropolis byl sedan s přeci jenom trochu tradicionalističtějším vyzněním...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?