Nový roadster Mercedes Benz SL je již na světě a nyní je tak čas na postupné představování těch nejlepších variant.
Po ženevské premiéře nového Mercedesu SL63 AMG je tu ji ještě nadupanější varianta SL65 AMG. Můžeme tyto na tyto dva vrcholy nabídky hledět trochu s podivem, nicméně oba vozy si svoji klientelu bez potíží najdou.
Pokud se podíváme na snímky modelu SL63 AMG, je patrné jeho poměrně ostré sportovní ladění. Zato SL65 AMG je i přes svoji vrozenou ostrost ukázán spíš jako velmi rychlý, ale zároveň i velmi luxusní vůz, což je stvrzeno například rozsáhlejším použitím chromovaných doplňků. Vše jen potvrzuje absence "přiostřovacího" paketu Performance u této silnější varianty.
Maximální točivý moment motoru 1000 Nm není konečným číslem, motor je schopen vyvinout i více, avšak omezovač mu v tom zabrání, neboť komponenty pohonu již nejsou na takovou dávku síly dimenzované. Výkon motoru je 630 koní.
Oproti minulé generaci je novinka o 20 koní výkonnější, ale především taky o dva metráky lehčí. Přestože výsledná hmotnost je stále nemalých 1950 kilo, jde o pozitivní směr.
Zrychlení z klidu na stovku trvá rovné 4 sekundy, což je o dvě desetiny méně než v případě SL63 AMG. Maximální rychlost je standardně 250 km/h, avšak s pomocí příplatkového přenastavení omezovače to může být 300 km/h. Motor by sice pravděpodobně zvládl i více, ale dále už vás Mercedes nepustí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?