Nový roadster Mercedes Benz SL je již na světě a nyní je tak čas na postupné představování těch nejlepších variant.
Po ženevské premiéře nového Mercedesu SL63 AMG je tu ji ještě nadupanější varianta SL65 AMG. Můžeme tyto na tyto dva vrcholy nabídky hledět trochu s podivem, nicméně oba vozy si svoji klientelu bez potíží najdou.
Pokud se podíváme na snímky modelu SL63 AMG, je patrné jeho poměrně ostré sportovní ladění. Zato SL65 AMG je i přes svoji vrozenou ostrost ukázán spíš jako velmi rychlý, ale zároveň i velmi luxusní vůz, což je stvrzeno například rozsáhlejším použitím chromovaných doplňků. Vše jen potvrzuje absence "přiostřovacího" paketu Performance u této silnější varianty.
Maximální točivý moment motoru 1000 Nm není konečným číslem, motor je schopen vyvinout i více, avšak omezovač mu v tom zabrání, neboť komponenty pohonu již nejsou na takovou dávku síly dimenzované. Výkon motoru je 630 koní.
Oproti minulé generaci je novinka o 20 koní výkonnější, ale především taky o dva metráky lehčí. Přestože výsledná hmotnost je stále nemalých 1950 kilo, jde o pozitivní směr.
Zrychlení z klidu na stovku trvá rovné 4 sekundy, což je o dvě desetiny méně než v případě SL63 AMG. Maximální rychlost je standardně 250 km/h, avšak s pomocí příplatkového přenastavení omezovače to může být 300 km/h. Motor by sice pravděpodobně zvládl i více, ale dále už vás Mercedes nepustí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.