Španielsky Seat modernizoval malý hatchback Ibiza, ktorý predstavil na autosalóne v Ženeve. Okrem faceliftu bežnej verzie Ibizy sa tu prezentovala aj športová úprava FR alias „Formula Racing“, ktorá okrem dravej tváre priniesla vítané zmeny pod kapotou.
Seat Ibiza FR bude v novom modelovom roku k dispozícii aj vo verzii ST, teda kombi. Štandardné sa od svojich bežných súrodencov bude odlišovať agresívnejšími líniami a športovejšími nárazníkmi, zadné svetlomety budú tvorené z LED diód. Do ponuky sa ako opcia dostanú aj bi-xenónové svetlomety s LED denným svietením. Bez príplatku sú k dispozícii 16-palcové zliatinové disky a kožou čalúnené sedadlá v interiéri.
Modernizácia modelového radu Ibiza priniesla pre verziu FR aj novinky pod kapotou. „Ef-erko“ si po novom budete môcť objednať aj s benzínovým preplňovaným motorom 1,2 TSI (77 kW/105 k, 175 Nm), ktorý je štandardne spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok je k dispozícii aj 7-stupňový automat DSG. Druhou novinkou pre Ibizu FR je aj naftový štvorvalec 1,6 TDI s rovnakým maximálnym výkonom a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Pre úplnosť informácií dodávame, že Ibiza FR je naďalej k dispozícii aj s výkonnejšími motormi, konkrétne s 1,4 TSI (110 kW/150 k, 220 Nm) so 7-stupňovou prevodovkou DSG a 2,0 TDI (103 kW/140 k, 320 Nm) v kombinácii so 6-stupňovým manuálom.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.