Suzuki Swift EV so spotrebou len 3,6 l/100 km

Braňo Porubčan, 14. března 2012, 12:46 Google+

Suzuki predstavilo v Ženeve koncept modelu Swift, ktoré využíva elektrický pohon a zaujme kombinovanou spotrebou len 3,6l/100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Swift Hybrid

Swift Hybrid | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Japonské Suzuki v Ženeve ukázalo, ako si predstavuje riešenie na tému hybridných automobilov prostredníctvom modelu Swift EV s elektrickým pohonom, ktorý si nosí so sebou generátor v podobe klasického spaľovacieho motora. Podobnú techniku používa aj dvojica Chevrolet Volt/Opel Ampera.

Suzuki Swift s elektromotorom sa od bežných verzií odlišuje LED svetlometmi a hmlovkami, o úsporu paliva sa starajú aj špeciálne aerodynamické kryty kolies. Interiér je vyvedený v svetlom prevedení, stredovej konzole dominuje displej informujúci o stave nabitia batérií a toku elektrickej energie.

Elektrický Swift dokáže na plne nabitú kapacitu batérie prejsť čisto na elektrický pohon vzdialenosť zhruba 30 kilometrov, čím sa hodí predovšetkým do mestskej premávky. Po poklese napätia v li-ion batériách sa samočinne spustí klasický spaľovací motor, ktorý batéria čiastočne dobije a tým predĺži dojazd vozidla.

Spaľovací benzínový motor má zdvihový objem 0,658 l, no nedokáže nabiť batérie na plnú kapacitu, preto je nevyhnutné dobíjanie aj z elektrickej siete. Nabíjanie batérií však nebude trvať večnosť, z 220V siete sa batérie nabijú za 90 minút. O pohon elektrického Swiftu sa stará elektromotor s maximálnym výkonom 55 kW/75 k, ktorého priemerná spotreba benzínu aj s využitím spaľovacieho motora je na úrovni 3,6 l/100 km.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Swift EV so spotrebou len 3,6 l/100 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

200

Chrysler 200 – nákresy nové Lancie?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud