Suzuki predstavilo v Ženeve koncept modelu Swift, ktoré využíva elektrický pohon a zaujme kombinovanou spotrebou len 3,6l/100 km.
Japonské Suzuki v Ženeve ukázalo, ako si predstavuje riešenie na tému hybridných automobilov prostredníctvom modelu Swift EV s elektrickým pohonom, ktorý si nosí so sebou generátor v podobe klasického spaľovacieho motora. Podobnú techniku používa aj dvojica Chevrolet Volt/Opel Ampera.
Suzuki Swift s elektromotorom sa od bežných verzií odlišuje LED svetlometmi a hmlovkami, o úsporu paliva sa starajú aj špeciálne aerodynamické kryty kolies. Interiér je vyvedený v svetlom prevedení, stredovej konzole dominuje displej informujúci o stave nabitia batérií a toku elektrickej energie.
Elektrický Swift dokáže na plne nabitú kapacitu batérie prejsť čisto na elektrický pohon vzdialenosť zhruba 30 kilometrov, čím sa hodí predovšetkým do mestskej premávky. Po poklese napätia v li-ion batériách sa samočinne spustí klasický spaľovací motor, ktorý batéria čiastočne dobije a tým predĺži dojazd vozidla.
Spaľovací benzínový motor má zdvihový objem 0,658 l, no nedokáže nabiť batérie na plnú kapacitu, preto je nevyhnutné dobíjanie aj z elektrickej siete. Nabíjanie batérií však nebude trvať večnosť, z 220V siete sa batérie nabijú za 90 minút. O pohon elektrického Swiftu sa stará elektromotor s maximálnym výkonom 55 kW/75 k, ktorého priemerná spotreba benzínu aj s využitím spaľovacieho motora je na úrovni 3,6 l/100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?