Na novém MG je patrná inspirace některými modely konkurenčních automobilek, nicméně ve výrazně menší míře než tomu bývalo, u čínských automobilek, dříve. Celkově lze design automobilu označit za povedený a osobitý.
Výrobce příliš informací o novém modelu neuvedl, můžeme proto vycházet pouze z informací o čínské verzi, která se na trh dostane v nejbližších dnech. Čínský model má pod kapotou čtyřválec 1.8 litru s výkonem 105 koní. Tento motor by v Evropě určitě příliš mnoho nových zákazníků ke staro-nové značce nepřitáhl. Pod kapotu evropské verze se tak určitě dostane nejen modernější benzínový motor, ale také diesel. Spekuluje se také o ostré verzi modelu s přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu kolem 160 koní.
Čínský zákazník si může vybrat, zda upřednostní manuální pětistupňovou převodovku, nebo čtyřstupňový automat. Nízký počet převodových stupňů automatické převodovky naznačuje její stáří a je tak pravděpodobné, že v Evropě nebude tato verze nabízena.
Stejně jako větší model MG6, tak i MG5 bude na evropský trh uveden s odlišným nastavením podvozku a kvalitnějším interiérem, včetně příplatkové výbavy v podobě koženého čalounění, automatické klimatizace, nebo navigačního systému.
Na model MG5 si zákazníci musí počkat do konce roku 2013. Menší model čínské automobilky - MG3 bude na trh uveden na začátku příštího roku. Modely budou, z počátku, nabízeny pouze ve Velké Británii, kde má MG (resp. Rover) své zastoupení. Zda se bude jednat o první čínský model, který uspěje v Evropě, to ukáže teprve čas. Konkurence, v podobě VW Golf, Ford Focus nebo Opel Astra však nováčkovi moc šancí nedá.