Ke konci března se na čínský trh dostane nový model společnosti Nanjing Automobile Corporation s názvem MG5. Proč se zajímáme o čínský vůz? Ze dvou důvodů – zaprvé se v roce 2013 dostane také na evropský trh a zadruhé se jedná o návrat automobilu nesoucího jméno MG na rodnou, anglickou, půdu.
Na novém MG je patrná inspirace některými modely konkurenčních automobilek, nicméně ve výrazně menší míře než tomu bývalo, u čínských automobilek, dříve. Celkově lze design automobilu označit za povedený a osobitý.Výrobce příliš informací o novém modelu neuvedl, můžeme proto vycházet pouze z informací o čínské verzi, která se na trh dostane v nejbližších dnech. Čínský model má pod kapotou čtyřválec 1.8 litru s výkonem 105 koní. Tento motor by v Evropě určitě příliš mnoho nových zákazníků ke staro-nové značce nepřitáhl. Pod kapotu evropské verze se tak určitě dostane nejen modernější benzínový motor, ale také diesel. Spekuluje se také o ostré verzi modelu s přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu kolem 160 koní. Čínský zákazník si může vybrat, zda upřednostní manuální pětistupňovou převodovku, nebo čtyřstupňový automat. Nízký počet převodových stupňů automatické převodovky naznačuje její stáří a je tak pravděpodobné, že v Evropě nebude tato verze nabízena.Stejně jako větší model MG6, tak i MG5 bude na evropský trh uveden s odlišným nastavením podvozku a kvalitnějším interiérem, včetně příplatkové výbavy v podobě koženého čalounění, automatické klimatizace, nebo navigačního systému.
Na model MG5 si zákazníci musí počkat do konce roku 2013. Menší model čínské automobilky - MG3 bude na trh uveden na začátku příštího roku. Modely budou, z počátku, nabízeny pouze ve Velké Británii, kde má MG (resp. Rover) své zastoupení. Zda se bude jednat o první čínský model, který uspěje v Evropě, to ukáže teprve čas. Konkurence, v podobě VW Golf, Ford Focus nebo Opel Astra však nováčkovi moc šancí nedá.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.