Honda přivezla do Ženevy sportovní variantu svého modelu Jazz. Pod označením Si se skrývá pár zajímavých úprav.
Nepůjde o tak radikální ostrou verzi jako u Civicu TypeR, ale i tak má Jazz Si své kouzlo. Technických úprav není tolik, Si je postaveno na základu verze s motorem 1,4 VTEC (99 koní). Pohonná jednotka nebyla oproti výchozí specifikaci nijak upravena. Volit lze ze dvou variant převodovek, pětistupňového manuálu nebo automatiky CVT. Největšími úpravami prošel podvozek, dostal tužší tlumiče a stabilizátory nová jsou taktéž šestnáctipalcová sedmipaprsková kola obutá do nízkoprofilových pneumatik. Lepší požitek z jízdy by měla zajistit i tužší charakteristika posilovače řízení.
Sportovní dojem podtrhují sedačky s lepším bočním vedením spolu s volantem a hlavicí řadící páky v kůži. Typu Si nechybí ani nové dynamičtější nárazníky a prahy. V ceně dostanou zákazníci ještě tónovaná skla, automatickou klimatizaci nebo tempomat. Do prodeje půjde Jazz Si určený pro evropské trhy koncem srpna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.