Dva roky po uvedení první studie s názvem Light Car, se skupina německých inženýrů vrací s novým konceptem na ženevský autosalón. EDAG představí svůj třetí pokus na téma městský elektromobil. Nejnovější koncept je svým pojetím podobný svým předchůdcům, přesto přináší několik novinek.
Elektromobil byl vyvinut primárně pro využití v autopůjčovnách. Malý vůz by měl být schopný pojmout až šest pasažérů, ve dvou řadách po třech lidech (pasažéři v druhé řadě sedí proti směru jízdy).
Jörg Ohlsen, generální ředitel EDAGu, prohlásil: “Půjčovny automobilů vidíme jako ideální příležitost, pro rychlejší uvedení elektromobilů na trh. Současné elektromobily se nejlépe hodí pro městský provoz, kde není omezený dojezd natolik limitující a naopak je velice vítána schopnost jezdit bez emisí a hluku.“
Design vozu byl navržen s ohledem na co nejvyšší praktičnost a využitelnost vnitřního prostoru. Hlavní novinkou konceptu jsou přední a zadní nárazníky. Ty jsou z větší části tvořeny gelovým polštářem, který je schopen snížit poškození vozu při nehodách a hlavně podstatně snížit riziko zranění při kontaktu s chodcem. Gelové díly vozu jsou podsvíceny množstvím diod a umožňují měnit jejich barvu.
Svítící nárazníky bezesporu dodávají konceptu na zajímavosti, jejich smysluplnost pro běžný provoz však příliš jasná není.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.