Dva roky po uvedení první studie s názvem Light Car, se skupina německých inženýrů vrací s novým konceptem na ženevský autosalón. EDAG představí svůj třetí pokus na téma městský elektromobil. Nejnovější koncept je svým pojetím podobný svým předchůdcům, přesto přináší několik novinek.
Elektromobil byl vyvinut primárně pro využití v autopůjčovnách. Malý vůz by měl být schopný pojmout až šest pasažérů, ve dvou řadách po třech lidech (pasažéři v druhé řadě sedí proti směru jízdy).
Jörg Ohlsen, generální ředitel EDAGu, prohlásil: “Půjčovny automobilů vidíme jako ideální příležitost, pro rychlejší uvedení elektromobilů na trh. Současné elektromobily se nejlépe hodí pro městský provoz, kde není omezený dojezd natolik limitující a naopak je velice vítána schopnost jezdit bez emisí a hluku.“
Design vozu byl navržen s ohledem na co nejvyšší praktičnost a využitelnost vnitřního prostoru. Hlavní novinkou konceptu jsou přední a zadní nárazníky. Ty jsou z větší části tvořeny gelovým polštářem, který je schopen snížit poškození vozu při nehodách a hlavně podstatně snížit riziko zranění při kontaktu s chodcem. Gelové díly vozu jsou podsvíceny množstvím diod a umožňují měnit jejich barvu.
Svítící nárazníky bezesporu dodávají konceptu na zajímavosti, jejich smysluplnost pro běžný provoz však příliš jasná není.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.