Opel Ampera a Chevrolet Volt včera získali titul „Auto roka 2012“. O udelení tohto ocenenia rozhodla odborná porota zložená z 59 popredných automobilových novinárov z 23 európskych krajín. Opel Ampera a Chevrolet Volt sa stali presvedčivými víťazmi so ziskom 330 bodov pred VW Up (281) a Fordom Focus (256).
Po prvý krát v histórii udeľovania tejto ceny sa finálne hodnotenie uskutočnilo v súvislosti s Medzinárodným autosalónom v Ženeve. Opel Ampera a sesterský Chevrolet Volt získali najvyššie ocenenie spomedzi siedmich finalistov hodnotenia COTY, porota celkovo hodnotila 35 nových vozidiel. Hlavnými kritériami hodnotenia poroty boli atribúty ako dizajn, komfort, výkonnosť a špeciálne nové technológie, ako aj hospodárnosť.
Dvojica Volt a Ampera už získala mnoho medzinárodných ocenení vrátane „World Green Car of the Year 2011” a „North American Car of the Year 2011”. Boli tiež ocenení 5 hviezdičkami Euro NCAP za bezpečnosť.
Ampera a Volt sú prvými elektrickými vozidlami na trhu, ktoré môžu ísť kedykoľvek a kamkoľvek. Lítium - iónová batéria s kapacitou 16 kWh poháňa elektromotor s výkonom 110 kW/150 k. V závislosti od spôsobu jazdy a vonkajších podmienok, dokážu prekonať vzdialenosť 40 – 80 kilometrov na čisto elektrický pohon bez akejkoľvek tvorby emisií, kolesá vždy poháňa elektrina. V móde predĺženého jazdného dosahu, ktorý sa aktivuje vždy, keď batéria dosiahne minimálnu úroveň svojho nabitia, spaľovací motor poháňa generátor, ktorý zásobuje energiou elektrickú pohonnú jednotku. Tento režim umožňuje dojazd až 500 kilometrov.
Elektromobil Chevrolet Volt sa však aj napriek prestížnemu oceneniu nepredáva podľa plánov, GM preto na päť týždňov zastaví jeho výrobu. Dopyt po vozidle je o čosi nižší ako automobilka očakávala, a tak bude výroba Voltu od 19.3. do 23.4. pozastavená.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.