Opel Ampera a Chevrolet Volt včera získali titul „Auto roka 2012“. O udelení tohto ocenenia rozhodla odborná porota zložená z 59 popredných automobilových novinárov z 23 európskych krajín. Opel Ampera a Chevrolet Volt sa stali presvedčivými víťazmi so ziskom 330 bodov pred VW Up (281) a Fordom Focus (256).
Po prvý krát v histórii udeľovania tejto ceny sa finálne hodnotenie uskutočnilo v súvislosti s Medzinárodným autosalónom v Ženeve. Opel Ampera a sesterský Chevrolet Volt získali najvyššie ocenenie spomedzi siedmich finalistov hodnotenia COTY, porota celkovo hodnotila 35 nových vozidiel. Hlavnými kritériami hodnotenia poroty boli atribúty ako dizajn, komfort, výkonnosť a špeciálne nové technológie, ako aj hospodárnosť.
Dvojica Volt a Ampera už získala mnoho medzinárodných ocenení vrátane „World Green Car of the Year 2011” a „North American Car of the Year 2011”. Boli tiež ocenení 5 hviezdičkami Euro NCAP za bezpečnosť.
Ampera a Volt sú prvými elektrickými vozidlami na trhu, ktoré môžu ísť kedykoľvek a kamkoľvek. Lítium - iónová batéria s kapacitou 16 kWh poháňa elektromotor s výkonom 110 kW/150 k. V závislosti od spôsobu jazdy a vonkajších podmienok, dokážu prekonať vzdialenosť 40 – 80 kilometrov na čisto elektrický pohon bez akejkoľvek tvorby emisií, kolesá vždy poháňa elektrina. V móde predĺženého jazdného dosahu, ktorý sa aktivuje vždy, keď batéria dosiahne minimálnu úroveň svojho nabitia, spaľovací motor poháňa generátor, ktorý zásobuje energiou elektrickú pohonnú jednotku. Tento režim umožňuje dojazd až 500 kilometrov.
Elektromobil Chevrolet Volt sa však aj napriek prestížnemu oceneniu nepredáva podľa plánov, GM preto na päť týždňov zastaví jeho výrobu. Dopyt po vozidle je o čosi nižší ako automobilka očakávala, a tak bude výroba Voltu od 19.3. do 23.4. pozastavená.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.