Doby, kdy číselné označení modelu odpovídalo objemu motoru pod kapotou, jsou asi pro vždy za námi. Dalším důkazem je nový kabriolet prémiové německé značky. Původní atmosférický osmiválec modelu SL 63 AMG s objemem 6.2 litru (označení 63 bylo použito z nostalgie k modelu 300SEL 6,3), byl nahrazen novým, menším motorem z řady M157.
Menší objem motoru plně kompenzuje dvojice turbodmychadel. Vidlicový osmiválec objemem 5,5 litru dosahuje nejvyššího výkonu 530 koní při 5500 ot./min. a točivého momentu 800 Nm v rozmezí 2000 – 4500 ot./min. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane za 4,3 sekundy a v rozletu jej zastaví omezovač na obligátních 250 km/h. Pokud vám nový motor přijde slabý a maximální rychlost nedostatečná, tak pro vás má automobilka nabídku v podobě tzv. AMG performance paketu. S ním motor nabídne plných 560 koní a 900 Nm, stovky dosáhnete za 4,2 sekundy a maximální rychlost posune na kulatých 300 km/h.Všech 900 Nm bude, přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, trápit kola zadní nápravy. Karoserie nového SL je díky použití hliníkových a magneziových dílů o plných 125 kg lehčí, ve srovnání s předchozí generací. Menší a úspornější motor, spolu s nižší hmotností a lepší aerodynamikou by, dle výrobce, měli zajistit o 30 % nižší spotřebu.Designové změny, v porovnání se standardními modely, jsou vcelku decentní a vůz svou sílu dává najevo poměrně nenápadně.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.