Doby, kdy číselné označení modelu odpovídalo objemu motoru pod kapotou, jsou asi pro vždy za námi. Dalším důkazem je nový kabriolet prémiové německé značky. Původní atmosférický osmiválec modelu SL 63 AMG s objemem 6.2 litru (označení 63 bylo použito z nostalgie k modelu 300SEL 6,3), byl nahrazen novým, menším motorem z řady M157.
Menší objem motoru plně kompenzuje dvojice turbodmychadel. Vidlicový osmiválec objemem 5,5 litru dosahuje nejvyššího výkonu 530 koní při 5500 ot./min. a točivého momentu 800 Nm v rozmezí 2000 – 4500 ot./min. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane za 4,3 sekundy a v rozletu jej zastaví omezovač na obligátních 250 km/h. Pokud vám nový motor přijde slabý a maximální rychlost nedostatečná, tak pro vás má automobilka nabídku v podobě tzv. AMG performance paketu. S ním motor nabídne plných 560 koní a 900 Nm, stovky dosáhnete za 4,2 sekundy a maximální rychlost posune na kulatých 300 km/h.Všech 900 Nm bude, přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, trápit kola zadní nápravy. Karoserie nového SL je díky použití hliníkových a magneziových dílů o plných 125 kg lehčí, ve srovnání s předchozí generací. Menší a úspornější motor, spolu s nižší hmotností a lepší aerodynamikou by, dle výrobce, měli zajistit o 30 % nižší spotřebu.Designové změny, v porovnání se standardními modely, jsou vcelku decentní a vůz svou sílu dává najevo poměrně nenápadně.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?