Hyundai Veloster Turbo – silnější model také pro Evropu

Pavel Dvořák, 6. března 2012, 12:50 Google+ Ženeva 2012

Hyundai Veloster se na trh dostal v roce 2011. Sportovnímu vzhledu vozu bohužel neodpovídala nabídka jediného, pro sportovně zaměřený vůz poměrně slabého, motoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Veloster

Veloster | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Veloster je zajímavým vůz, který nabízí kombinaci dynamického vzhledu, ale zároveň praktičnost (ze strany spolujezdce je vůz vybaven dojicí dveří pro snazší nastupování) a úspornost. Jediným motorem v Evropské nabídce byl atmosférický čtyřválec s objemem 1.6 litru z řady Gamma. Maximální výkon motoru je 140 koní a 167 Nm točivého momentu. Motor sám o sobě špatný není, na danou objemovou kategorii je výkon nadprůměrný, ale nejvyšší hodnoty točivého momentu motor dosahuje až v 4 850 ot./min. Pokud se chtěl majitel Velostru za volantem trochu bavit, tak musel motor držet stále v horní třetině otáček.

Dynamicky vyhlížející karoserie však přímo volala po vyšším výkonu. Pro rok 2013 automobilka konečně přináší vytoužený výkonnější motor i pro evropské zákazníky (přeplňovaný motor byl v nabídce pro USA již od počátku prodeje). Přeplňovaný čtyřválec 1.6 GDI Turbo disponuje výkonem 201 koní a točivým momentem 260 Nm. Maximální hodnota točivého momentu je navíc k dispozici v pouhých 1 750 ot./min. Motor využívá turbodmychadla typu twin-scroll, tedy stejný typ jako používá pro své motory automobilka BMW. Výkonové parametry nového motoru odpovídají nejbližším konkurentům, mezi které patří například VW Golf GTI, nebo Mini Cooper S.

Vizuálně se verze Turbo liší výraznější přední maskou s větším vstupním otvorem a kulatými mlhovkami. Z profilu jsou patrné větší, osmnáctipalcová kola. Zadní část vozu dostala nové LED světlomety a dvojici masivních koncovek výfuku. Ty by měly, kromě lepšího vzhledu, přinést také hlubší a sportovnější zvuk. To by měla být výrazná změna proti standardnímu Velostru, jehož zvukový projev je příliš tichý a nevýrazný.

Automobilka udává průměrnou spotřebu 8.7 l/100km ve městě a 6.2 l/100km mimo město. Reálná spotřeba přeplňovaných motorů však bývá, při častějším využívání výkonu, výrazně vyšší.

Přesné údaje o voze výrobce prozatím nedodal, ale lze předpokládat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem osmi vteřin a maximální rychlost 220 km/h.

Cena nového modelu by měla začínat kolem 600 000,- Kč.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Veloster Turbo – silnější model také pro Evropu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Phantom

Facelift pre Rolls Royce Phantom

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud