Hyundai Veloster Turbo – silnější model také pro Evropu

Veloster
Veloster, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 6. března 2012 12:50
Sdílej:

Hyundai Veloster se na trh dostal v roce 2011. Sportovnímu vzhledu vozu bohužel neodpovídala nabídka jediného, pro sportovně zaměřený vůz poměrně slabého, motoru.

Veloster je zajímavým vůz, který nabízí kombinaci dynamického vzhledu, ale zároveň praktičnost (ze strany spolujezdce je vůz vybaven dojicí dveří pro snazší nastupování) a úspornost. Jediným motorem v Evropské nabídce byl atmosférický čtyřválec s objemem 1.6 litru z řady Gamma. Maximální výkon motoru je 140 koní a 167 Nm točivého momentu. Motor sám o sobě špatný není, na danou objemovou kategorii je výkon nadprůměrný, ale nejvyšší hodnoty točivého momentu motor dosahuje až v 4 850 ot./min. Pokud se chtěl majitel Velostru za volantem trochu bavit, tak musel motor držet stále v horní třetině otáček.Dynamicky vyhlížející karoserie však přímo volala po vyšším výkonu. Pro rok 2013 automobilka konečně přináší vytoužený výkonnější motor i pro evropské zákazníky (přeplňovaný motor byl v nabídce pro USA již od počátku prodeje). Přeplňovaný čtyřválec 1.6 GDI Turbo disponuje výkonem 201 koní a točivým momentem 260 Nm. Maximální hodnota točivého momentu je navíc k dispozici v pouhých 1 750 ot./min. Motor využívá turbodmychadla typu twin-scroll, tedy stejný typ jako používá pro své motory automobilka BMW. Výkonové parametry nového motoru odpovídají nejbližším konkurentům, mezi které patří například VW Golf GTI, nebo Mini Cooper S.

Vizuálně se verze Turbo liší výraznější přední maskou s větším vstupním otvorem a kulatými mlhovkami. Z profilu jsou patrné větší, osmnáctipalcová kola. Zadní část vozu dostala nové LED světlomety a dvojici masivních koncovek výfuku. Ty by měly, kromě lepšího vzhledu, přinést také hlubší a sportovnější zvuk. To by měla být výrazná změna proti standardnímu Velostru, jehož zvukový projev je příliš tichý a nevýrazný.

Automobilka udává průměrnou spotřebu 8.7 l/100km ve městě a 6.2 l/100km mimo město. Reálná spotřeba přeplňovaných motorů však bývá, při častějším využívání výkonu, výrazně vyšší.

Přesné údaje o voze výrobce prozatím nedodal, ale lze předpokládat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem osmi vteřin a maximální rychlost 220 km/h.

Cena nového modelu by měla začínat kolem 600 000,- Kč.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?