Hyundai Veloster se na trh dostal v roce 2011. Sportovnímu vzhledu vozu bohužel neodpovídala nabídka jediného, pro sportovně zaměřený vůz poměrně slabého, motoru.
Veloster je zajímavým vůz, který nabízí kombinaci dynamického vzhledu, ale zároveň praktičnost (ze strany spolujezdce je vůz vybaven dojicí dveří pro snazší nastupování) a úspornost. Jediným motorem v Evropské nabídce byl atmosférický čtyřválec s objemem 1.6 litru z řady Gamma. Maximální výkon motoru je 140 koní a 167 Nm točivého momentu. Motor sám o sobě špatný není, na danou objemovou kategorii je výkon nadprůměrný, ale nejvyšší hodnoty točivého momentu motor dosahuje až v 4 850 ot./min. Pokud se chtěl majitel Velostru za volantem trochu bavit, tak musel motor držet stále v horní třetině otáček.Dynamicky vyhlížející karoserie však přímo volala po vyšším výkonu. Pro rok 2013 automobilka konečně přináší vytoužený výkonnější motor i pro evropské zákazníky (přeplňovaný motor byl v nabídce pro USA již od počátku prodeje). Přeplňovaný čtyřválec 1.6 GDI Turbo disponuje výkonem 201 koní a točivým momentem 260 Nm. Maximální hodnota točivého momentu je navíc k dispozici v pouhých 1 750 ot./min. Motor využívá turbodmychadla typu twin-scroll, tedy stejný typ jako používá pro své motory automobilka BMW. Výkonové parametry nového motoru odpovídají nejbližším konkurentům, mezi které patří například VW Golf GTI, nebo Mini Cooper S.
Vizuálně se verze Turbo liší výraznější přední maskou s větším vstupním otvorem a kulatými mlhovkami. Z profilu jsou patrné větší, osmnáctipalcová kola. Zadní část vozu dostala nové LED světlomety a dvojici masivních koncovek výfuku. Ty by měly, kromě lepšího vzhledu, přinést také hlubší a sportovnější zvuk. To by měla být výrazná změna proti standardnímu Velostru, jehož zvukový projev je příliš tichý a nevýrazný.
Automobilka udává průměrnou spotřebu 8.7 l/100km ve městě a 6.2 l/100km mimo město. Reálná spotřeba přeplňovaných motorů však bývá, při častějším využívání výkonu, výrazně vyšší.
Přesné údaje o voze výrobce prozatím nedodal, ale lze předpokládat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem osmi vteřin a maximální rychlost 220 km/h.
Cena nového modelu by měla začínat kolem 600 000,- Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.