Hyundai Veloster se na trh dostal v roce 2011. Sportovnímu vzhledu vozu bohužel neodpovídala nabídka jediného, pro sportovně zaměřený vůz poměrně slabého, motoru.
Veloster je zajímavým vůz, který nabízí kombinaci dynamického vzhledu, ale zároveň praktičnost (ze strany spolujezdce je vůz vybaven dojicí dveří pro snazší nastupování) a úspornost. Jediným motorem v Evropské nabídce byl atmosférický čtyřválec s objemem 1.6 litru z řady Gamma. Maximální výkon motoru je 140 koní a 167 Nm točivého momentu. Motor sám o sobě špatný není, na danou objemovou kategorii je výkon nadprůměrný, ale nejvyšší hodnoty točivého momentu motor dosahuje až v 4 850 ot./min. Pokud se chtěl majitel Velostru za volantem trochu bavit, tak musel motor držet stále v horní třetině otáček.Dynamicky vyhlížející karoserie však přímo volala po vyšším výkonu. Pro rok 2013 automobilka konečně přináší vytoužený výkonnější motor i pro evropské zákazníky (přeplňovaný motor byl v nabídce pro USA již od počátku prodeje). Přeplňovaný čtyřválec 1.6 GDI Turbo disponuje výkonem 201 koní a točivým momentem 260 Nm. Maximální hodnota točivého momentu je navíc k dispozici v pouhých 1 750 ot./min. Motor využívá turbodmychadla typu twin-scroll, tedy stejný typ jako používá pro své motory automobilka BMW. Výkonové parametry nového motoru odpovídají nejbližším konkurentům, mezi které patří například VW Golf GTI, nebo Mini Cooper S.
Vizuálně se verze Turbo liší výraznější přední maskou s větším vstupním otvorem a kulatými mlhovkami. Z profilu jsou patrné větší, osmnáctipalcová kola. Zadní část vozu dostala nové LED světlomety a dvojici masivních koncovek výfuku. Ty by měly, kromě lepšího vzhledu, přinést také hlubší a sportovnější zvuk. To by měla být výrazná změna proti standardnímu Velostru, jehož zvukový projev je příliš tichý a nevýrazný.
Automobilka udává průměrnou spotřebu 8.7 l/100km ve městě a 6.2 l/100km mimo město. Reálná spotřeba přeplňovaných motorů však bývá, při častějším využívání výkonu, výrazně vyšší.
Přesné údaje o voze výrobce prozatím nedodal, ale lze předpokládat zrychlení z 0 na 100 km/h kolem osmi vteřin a maximální rychlost 220 km/h.
Cena nového modelu by měla začínat kolem 600 000,- Kč.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?