Nissan predstavil koncepčný model Hi-Cross, ktorým chce naznačiť smer, akým sa budú uberať jeho modely SUV v budúcnosti.
Novinka, ktorú Nissan prezentuje na prebiehajúcom ženevskom autosalóne s označením Hi-Cross Concept ukazuje, akým smerom sa bude uberať dizajn SUV a crossoverov značky v blízkej budúcnosti. Vonkajšie rozmery konceptu 4660x1850x1640 mm a rázvor náprav s hodnotou 2780 mm však naznačujú, že tak nejako by mohol vyzerať Nissan X-Trail tretej generácie.
Kým vonkajšie rozmery sú X-Trailu veľmi podobné, rázvor náprav konceptu sa natiahol o viac než 10 cm, čo by prospelo lepšej priestrannosti interiéru a nakoniec aj lepšej vyváženosti dizajnu pri bočnom pohľade.
O koncepte Hi-Cross nie je mnoho informácií, tou najpodstatnejšou z technických parametrov je použitie hybridného ústrojenstva pod kapotou, ktoré kombinuje benzínový motor s objemom 2,0 litra a elektromotorom s Li-Ion betériami. Hybridný pohon je spriahnutý s ďalšou technickou novinkou, ktorou je nová generácia bezstupňovej automatickej prevodovky XTRONIC CVT, o ktorej sme podrobnejšie písali v tomto článku. Tá by mala priniesť v porovnaní s predchádzajúcou generáciou prevodoviek CVT úsporu paliva na úrovni približne 10%.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.