Nissan predstavil koncepčný model Hi-Cross, ktorým chce naznačiť smer, akým sa budú uberať jeho modely SUV v budúcnosti.
Novinka, ktorú Nissan prezentuje na prebiehajúcom ženevskom autosalóne s označením Hi-Cross Concept ukazuje, akým smerom sa bude uberať dizajn SUV a crossoverov značky v blízkej budúcnosti. Vonkajšie rozmery konceptu 4660x1850x1640 mm a rázvor náprav s hodnotou 2780 mm však naznačujú, že tak nejako by mohol vyzerať Nissan X-Trail tretej generácie.
Kým vonkajšie rozmery sú X-Trailu veľmi podobné, rázvor náprav konceptu sa natiahol o viac než 10 cm, čo by prospelo lepšej priestrannosti interiéru a nakoniec aj lepšej vyváženosti dizajnu pri bočnom pohľade.
O koncepte Hi-Cross nie je mnoho informácií, tou najpodstatnejšou z technických parametrov je použitie hybridného ústrojenstva pod kapotou, ktoré kombinuje benzínový motor s objemom 2,0 litra a elektromotorom s Li-Ion betériami. Hybridný pohon je spriahnutý s ďalšou technickou novinkou, ktorou je nová generácia bezstupňovej automatickej prevodovky XTRONIC CVT, o ktorej sme podrobnejšie písali v tomto článku. Tá by mala priniesť v porovnaní s predchádzajúcou generáciou prevodoviek CVT úsporu paliva na úrovni približne 10%.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?