Audi A3 - evoluční krok vpřed

A3
A3, foto: Audi
Marek Litzman 6. března 2012 10:53
Sdílej:

Očekávaná premiéra nového Audi A3 nám přináší nahlédnutí do úplně nové techniky, kterou bude koncern Volkswagen používat v následujících letech.

Nová Audi A3 nepřináší jen významnou novinku pro samotnou automobilku. Jde o důležitý vůz pro celý koncern, protože přináší zbrusu novou platformu MQB, kterou nyní bude koncern Volkswagen používat pro všechny hlavní třídy vozů. Postavit na ni lze cokoliv od Pola po Passat. Pouze luxusní vozy, některé sporťáky a mikrovozy budou mít vlastní platformy.

Nová platforma je zajímavá svojí mimořádnou univerzálností a modulárností. Ačkoliv využívá prakticky stále těch samých komponent počínaje motory, přes převodovky až po nápravy, je možné jednotlivě díky modulárně rozmisťovat a skládat dle libosti konstruktéra.  Podle Volkswagenu se takto sníží počet možných kombinací až o 90 %, což má jistě příznivý vliv na náklady. Pro zákazníka podstatných kombinací, tedy motorů, převodovek, hybridních pohonů a podobně, by však naopak mělo být více.

Na nové technice by mělo být od nynějška postaveno téměř vše nové v koncernu, tedy i nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf.

Ale zpět k nové Audi A3. Audi nemá ve zvyku provádět žádné designové experimenty a A3 není výjimkou. Drží si základ vzhledu daný již před lety, ale samozřejmě na něj nabaluje modernější pojetí. Základním poznávacím znakem jistě budou pro Audi dnes typické zamračené světlomety vepředu. Ty mohou být klasické, halogenové, ale také xenonové a pro milovníky hi-tech také složené jen z diod.

Když už jsme u výbav, tak v těch se Audi vyloženě vyžilo. Novinka tak nabídne například adaptivní tempomat a kamerový systém schopný číst značky. Audi také využilo postupné standardizace konektorů a připravilo tak univerzální nabíječku mobilů v loketní opěrce, kde je také přijímač bluetooth handsfree. Vylepšilo se i MMI, novinka má upravené ovládání, které má být zase o něco intuitivnější.

Interiér je vcelku minimalistický (a mimochodem, vyrábí se v České republice). Hamatné výdechy klimatizace mají svůj účel - dovedou měnit proudění vzduchu od bezprůvanového - difúzního, až na klasický "fukar".

Trojice nabízených motorů se sice zdá parametricky shodná se současnou nabídkou, ale jde jen o zdání. Ve skutečnosti jde o úplně nové, modulární motory, které koncern Volkswagen nasazuje spolu s novou modulární platformou. Jsou lehčí a měly by být i úspornější, mimo jiné díky systému odpojování nepotřebných válců.

K dispozici budou prozatím 1,4 TFSI s výkonem 122 koní a 1,8 TFSI o výkonu 180 koní. Diesely prozatím zastoupí dvoulitr s výkonem 140 koní. Časem se dočkáme rozšíření nabídky jak směrem dolů, tak i směrem nahoru. Jistě se nezapomene ani na ostré verze S3 a RS3. Dříve však uvidíme zvětšenou verzi A3 Sportback, která nabídne více místa a pět dveří.

 

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?