Audi A3 - evoluční krok vpřed

A3
A3, foto: Audi
Marek Litzman 6. března 2012 10:53
Sdílej:

Očekávaná premiéra nového Audi A3 nám přináší nahlédnutí do úplně nové techniky, kterou bude koncern Volkswagen používat v následujících letech.

Nová Audi A3 nepřináší jen významnou novinku pro samotnou automobilku. Jde o důležitý vůz pro celý koncern, protože přináší zbrusu novou platformu MQB, kterou nyní bude koncern Volkswagen používat pro všechny hlavní třídy vozů. Postavit na ni lze cokoliv od Pola po Passat. Pouze luxusní vozy, některé sporťáky a mikrovozy budou mít vlastní platformy.

Nová platforma je zajímavá svojí mimořádnou univerzálností a modulárností. Ačkoliv využívá prakticky stále těch samých komponent počínaje motory, přes převodovky až po nápravy, je možné jednotlivě díky modulárně rozmisťovat a skládat dle libosti konstruktéra.  Podle Volkswagenu se takto sníží počet možných kombinací až o 90 %, což má jistě příznivý vliv na náklady. Pro zákazníka podstatných kombinací, tedy motorů, převodovek, hybridních pohonů a podobně, by však naopak mělo být více.

Na nové technice by mělo být od nynějška postaveno téměř vše nové v koncernu, tedy i nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf.

Ale zpět k nové Audi A3. Audi nemá ve zvyku provádět žádné designové experimenty a A3 není výjimkou. Drží si základ vzhledu daný již před lety, ale samozřejmě na něj nabaluje modernější pojetí. Základním poznávacím znakem jistě budou pro Audi dnes typické zamračené světlomety vepředu. Ty mohou být klasické, halogenové, ale také xenonové a pro milovníky hi-tech také složené jen z diod.

Když už jsme u výbav, tak v těch se Audi vyloženě vyžilo. Novinka tak nabídne například adaptivní tempomat a kamerový systém schopný číst značky. Audi také využilo postupné standardizace konektorů a připravilo tak univerzální nabíječku mobilů v loketní opěrce, kde je také přijímač bluetooth handsfree. Vylepšilo se i MMI, novinka má upravené ovládání, které má být zase o něco intuitivnější.

Interiér je vcelku minimalistický (a mimochodem, vyrábí se v České republice). Hamatné výdechy klimatizace mají svůj účel - dovedou měnit proudění vzduchu od bezprůvanového - difúzního, až na klasický "fukar".

Trojice nabízených motorů se sice zdá parametricky shodná se současnou nabídkou, ale jde jen o zdání. Ve skutečnosti jde o úplně nové, modulární motory, které koncern Volkswagen nasazuje spolu s novou modulární platformou. Jsou lehčí a měly by být i úspornější, mimo jiné díky systému odpojování nepotřebných válců.

K dispozici budou prozatím 1,4 TFSI s výkonem 122 koní a 1,8 TFSI o výkonu 180 koní. Diesely prozatím zastoupí dvoulitr s výkonem 140 koní. Časem se dočkáme rozšíření nabídky jak směrem dolů, tak i směrem nahoru. Jistě se nezapomene ani na ostré verze S3 a RS3. Dříve však uvidíme zvětšenou verzi A3 Sportback, která nabídne více místa a pět dveří.

 

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.