Audi A3 - evoluční krok vpřed

A3
A3, foto: Audi
Marek Litzman 6. března 2012 10:53
Sdílej:

Očekávaná premiéra nového Audi A3 nám přináší nahlédnutí do úplně nové techniky, kterou bude koncern Volkswagen používat v následujících letech.

Nová Audi A3 nepřináší jen významnou novinku pro samotnou automobilku. Jde o důležitý vůz pro celý koncern, protože přináší zbrusu novou platformu MQB, kterou nyní bude koncern Volkswagen používat pro všechny hlavní třídy vozů. Postavit na ni lze cokoliv od Pola po Passat. Pouze luxusní vozy, některé sporťáky a mikrovozy budou mít vlastní platformy.

Nová platforma je zajímavá svojí mimořádnou univerzálností a modulárností. Ačkoliv využívá prakticky stále těch samých komponent počínaje motory, přes převodovky až po nápravy, je možné jednotlivě díky modulárně rozmisťovat a skládat dle libosti konstruktéra.  Podle Volkswagenu se takto sníží počet možných kombinací až o 90 %, což má jistě příznivý vliv na náklady. Pro zákazníka podstatných kombinací, tedy motorů, převodovek, hybridních pohonů a podobně, by však naopak mělo být více.

Na nové technice by mělo být od nynějška postaveno téměř vše nové v koncernu, tedy i nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf.

Ale zpět k nové Audi A3. Audi nemá ve zvyku provádět žádné designové experimenty a A3 není výjimkou. Drží si základ vzhledu daný již před lety, ale samozřejmě na něj nabaluje modernější pojetí. Základním poznávacím znakem jistě budou pro Audi dnes typické zamračené světlomety vepředu. Ty mohou být klasické, halogenové, ale také xenonové a pro milovníky hi-tech také složené jen z diod.

Když už jsme u výbav, tak v těch se Audi vyloženě vyžilo. Novinka tak nabídne například adaptivní tempomat a kamerový systém schopný číst značky. Audi také využilo postupné standardizace konektorů a připravilo tak univerzální nabíječku mobilů v loketní opěrce, kde je také přijímač bluetooth handsfree. Vylepšilo se i MMI, novinka má upravené ovládání, které má být zase o něco intuitivnější.

Interiér je vcelku minimalistický (a mimochodem, vyrábí se v České republice). Hamatné výdechy klimatizace mají svůj účel - dovedou měnit proudění vzduchu od bezprůvanového - difúzního, až na klasický "fukar".

Trojice nabízených motorů se sice zdá parametricky shodná se současnou nabídkou, ale jde jen o zdání. Ve skutečnosti jde o úplně nové, modulární motory, které koncern Volkswagen nasazuje spolu s novou modulární platformou. Jsou lehčí a měly by být i úspornější, mimo jiné díky systému odpojování nepotřebných válců.

K dispozici budou prozatím 1,4 TFSI s výkonem 122 koní a 1,8 TFSI o výkonu 180 koní. Diesely prozatím zastoupí dvoulitr s výkonem 140 koní. Časem se dočkáme rozšíření nabídky jak směrem dolů, tak i směrem nahoru. Jistě se nezapomene ani na ostré verze S3 a RS3. Dříve však uvidíme zvětšenou verzi A3 Sportback, která nabídne více místa a pět dveří.

 

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?