Očekávaná premiéra nového Audi A3 nám přináší nahlédnutí do úplně nové techniky, kterou bude koncern Volkswagen používat v následujících letech.
Nová Audi A3 nepřináší jen významnou novinku pro samotnou automobilku. Jde o důležitý vůz pro celý koncern, protože přináší zbrusu novou platformu MQB, kterou nyní bude koncern Volkswagen používat pro všechny hlavní třídy vozů. Postavit na ni lze cokoliv od Pola po Passat. Pouze luxusní vozy, některé sporťáky a mikrovozy budou mít vlastní platformy.
Nová platforma je zajímavá svojí mimořádnou univerzálností a modulárností. Ačkoliv využívá prakticky stále těch samých komponent počínaje motory, přes převodovky až po nápravy, je možné jednotlivě díky modulárně rozmisťovat a skládat dle libosti konstruktéra. Podle Volkswagenu se takto sníží počet možných kombinací až o 90 %, což má jistě příznivý vliv na náklady. Pro zákazníka podstatných kombinací, tedy motorů, převodovek, hybridních pohonů a podobně, by však naopak mělo být více.
Na nové technice by mělo být od nynějška postaveno téměř vše nové v koncernu, tedy i nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf.
Ale zpět k nové Audi A3. Audi nemá ve zvyku provádět žádné designové experimenty a A3 není výjimkou. Drží si základ vzhledu daný již před lety, ale samozřejmě na něj nabaluje modernější pojetí. Základním poznávacím znakem jistě budou pro Audi dnes typické zamračené světlomety vepředu. Ty mohou být klasické, halogenové, ale také xenonové a pro milovníky hi-tech také složené jen z diod.
Když už jsme u výbav, tak v těch se Audi vyloženě vyžilo. Novinka tak nabídne například adaptivní tempomat a kamerový systém schopný číst značky. Audi také využilo postupné standardizace konektorů a připravilo tak univerzální nabíječku mobilů v loketní opěrce, kde je také přijímač bluetooth handsfree. Vylepšilo se i MMI, novinka má upravené ovládání, které má být zase o něco intuitivnější.
Interiér je vcelku minimalistický (a mimochodem, vyrábí se v České republice). Hamatné výdechy klimatizace mají svůj účel - dovedou měnit proudění vzduchu od bezprůvanového - difúzního, až na klasický "fukar".
Trojice nabízených motorů se sice zdá parametricky shodná se současnou nabídkou, ale jde jen o zdání. Ve skutečnosti jde o úplně nové, modulární motory, které koncern Volkswagen nasazuje spolu s novou modulární platformou. Jsou lehčí a měly by být i úspornější, mimo jiné díky systému odpojování nepotřebných válců.
K dispozici budou prozatím 1,4 TFSI s výkonem 122 koní a 1,8 TFSI o výkonu 180 koní. Diesely prozatím zastoupí dvoulitr s výkonem 140 koní. Časem se dočkáme rozšíření nabídky jak směrem dolů, tak i směrem nahoru. Jistě se nezapomene ani na ostré verze S3 a RS3. Dříve však uvidíme zvětšenou verzi A3 Sportback, která nabídne více místa a pět dveří.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?