Lambrghini si do Ženevy přivezlo jednu opravdovou chuťovku. Otevřený Aventador J je předobrazem roadsteru, ale je ještě lepší a navíc na prodej.
Nestává se často, aby automobilka prodávala po autosalonu koncept, kterým zde okouzlovala. V tomto případě se tak ale stane. Lamborghini Aventador J je na prodej. A co že se to vlastně prodává?
Základ známe z Aventadoru, jde tedy o sedmisetkoňový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru supící za zády dvou sedaček. Výkon jde na všechna čtyři kola. Potud je vše stejné.
Výše se ale dějí divy. Aventador přišel o střechu, čímž má upoutat pozornost na blížící se klasickou otevřenou verzi. Tady ale šlo Lambo ještě dál. Mimo střechy šlo pryč i přední sklo, čímž se vytvořil supernízký vůz s výškou jen 110 cm. A nebýt zpětného zrcátka, je to ještě méně.
Vůz je vybaven karbonovým skoro vším - včetně sedadel. Díky tomu má být velmi lehký, konkrétní hodnotu však neznáme. Nekonají se ani zbytečnosti jako klimatizace a další těžké nutnosti moderní doby.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?