Luxusné Bentley a SUV? Mnohí si doteraz kládli takúto otázku, automobilka však všetkým dáva jednoznačnú odpoveď v podobe konceptu EXP 9 F.
Automobilka Bentley sa rozhodla naskočiť na vlnu módnych luxusných SUV a v Ženeve ukázala, ako si predstavuje svojho konkurenta modelov Porsche Cayenne, Audi Q7 alebo niektorého z Range Roverov.
Novinka s netradičným označením EXP 9 F ostáva zatiaľ experimentom automobilky, jej výroba zatiaľ nie je potvrdená a rozhodnúť o nej by mal záujem zo strany potencionálnych záujemcov o takýto druh automobilu. Nám však toto Bentley vyrazilo dych v negatívnom zmysle slova a pochybujeme o možnej úspešnosti modelu práve v takejto podobe. Dizajn modelu EXP 9 F zrejme nemá zmysel viac rozoberať, najlepšie bude, ak si naň spravíte vlastný názor sami z priložených fotografií.
Interiér konceptu ponúka dostatok priestoru pre štyroch cestujúcich, zadní pasažieri majú k dispozícii minibar ukrytý v lakťovej opierke. Tí si budú môcť zvoliť jedno z dvojice usporiadania sedadiel, buď pohodlnejšie ležadlové alebo vzpriamenejšie s kolmejším sklonom operadiel. Cestujúcich bude rozmaznávať koža s diamantovým prešívaním, drevený obklad interiéru, hliníkové alebo bronzové dekorácie a množstvo najmodernejšej techniky. Prístup do batožinového priestoru je zabezpečený dvojitými piatymi dverami s vyklápateľnou spodnou časťou.
Koncepčné Bentley EXP 9 F je vybavené benzínovým motorom 6,0 W12 s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. K dispozícii je možnosť režimu Off-Road, Comfort alebo Sport. Maximálny výkon motora je približne 600 konských síl a krútiaci moment 800 Nm.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.