Nový crossover německé značky je vzhledově téměř shodný s konceptem, který automobilka představila v roce 2011 na autosalónu v Tokiu. Pokud si tedy myslíte, že VW přichází podruhé se stejným konceptem, pak je odpověď ano i ne.
Na exteriéru vozu se změnilo pouze barevné schéma. Vůz je nově proveden v kombinaci červené a stříbrné barvy (ve srovnání s celostříbrným předchůdcem). Ani v interiéru nedošlo k podstatným změnám a vše důležité se tak změnilo pouze pod kapotou vozu.
Zatímco koncept představený v Tokiu měl pod kapotou hybridní systém kombinující benzínový motor TSI a elektromotor, tak pro Ženevu musel benzínový motor uvolnit místo úspornějšímu naftovému. Ten doplňují dva elektromotory (na každé nápravě jeden), díky kterým vůz dosahuje normované spotřeby 1,8 litrů na 100 kilometrů a emisí pouhých 46 g/km.
Výkon naftového motoru je, dle výrobce, 190 koní. Na přední nápravě je umístěn malý elektromotor dosahující maximálního výkonu 54 koní a na zadní vše doplňuje elektromotor s výkonem 115 koní.
Celkový výkon soustavy činí 305 koní (maximální výkony elektromotorů a spalovacího motoru nelze, kvůli odlišným charakteristikám, sčítat, proto je celkový výkon nižší, než součet výkonů dílčích) a umožní 1 858 těžkému SUV zrychlit na stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy a dosáhnout maximální 220 kilometrové rychlosti.
Nízká hodnota normované spotřeby vychází z faktu, že vůz přichází do testu s plně nabitými bateriemi, které vozu umožní splnit část testu bez nutnosti použít spalovací motor. Výsledkem je velice nízká hodnota spotřeby, která je však v reálném provozu velice obtížně dosažitelná. Obdobně nereálných výsledků však v testech spotřeby dosahuje většina plug-in hybridů.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.