Volkswagen Cross Coupé: crossover s úsměvnou spotřebou

Pavel Dvořák, 5. března 2012, 12:25 Google+

Nový crossover německé značky je vzhledově téměř shodný s konceptem, který automobilka představila v roce 2011 na autosalónu v Tokiu. Pokud si tedy myslíte, že VW přichází podruhé se stejným konceptem, pak je odpověď ano i ne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cross Coupé

Cross Coupé | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na exteriéru vozu se změnilo pouze barevné schéma. Vůz je nově proveden v kombinaci červené a stříbrné barvy (ve srovnání s celostříbrným předchůdcem). Ani v interiéru nedošlo k podstatným změnám a vše důležité se tak změnilo pouze pod kapotou vozu.

Zatímco koncept představený v Tokiu měl pod kapotou hybridní systém kombinující benzínový motor TSI a elektromotor, tak pro Ženevu musel benzínový motor uvolnit místo úspornějšímu naftovému. Ten doplňují dva elektromotory (na každé nápravě jeden), díky kterým vůz dosahuje normované spotřeby 1,8 litrů na 100 kilometrů a emisí pouhých 46 g/km.

Výkon naftového motoru je, dle výrobce, 190 koní. Na přední nápravě je umístěn malý elektromotor dosahující maximálního výkonu 54 koní a na zadní vše doplňuje elektromotor s výkonem 115 koní.

Celkový výkon soustavy činí 305 koní (maximální výkony elektromotorů a spalovacího motoru nelze, kvůli odlišným charakteristikám, sčítat, proto je celkový výkon nižší, než součet výkonů dílčích) a umožní 1 858 těžkému SUV zrychlit na stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy a dosáhnout maximální 220 kilometrové rychlosti.

Nízká hodnota normované spotřeby vychází z faktu, že vůz přichází do testu s plně nabitými bateriemi, které vozu umožní splnit část testu bez nutnosti použít spalovací motor. Výsledkem je velice nízká hodnota spotřeby, která je však v reálném provozu velice obtížně dosažitelná.  Obdobně nereálných výsledků však v testech spotřeby dosahuje většina plug-in hybridů.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Cross Coupé: crossover s úsměvnou spotřebou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Viper

SRT Viper je tu. Zatím jako modýlek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud