Koncept pod takto komplikovaným názvem si uchystala do letošní Ženevy slavná karosárna Carrozzeria Touring z italského Milána.
Tradice této značky sahají až do roku 1926, největší věhlas dosáhla díky své ultralehké konstrukci karoserie Superleggera využívající prostorového rámu z trubek na nichž jsou připevněny části karoserie. Této konstrukce bylo využíváno na závodních Alfách v třicátých letech minulého století.
Koncept Disco Volante (létající talíř) je reminiscencí slavného typu Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante. Těch vzniklo v roce 1952 sedm (3 roadstery a 4 kupé). Zajímavá je informace, že by se tento koncept měl dostat do kusové výroby. To je možné jen proto, že technicky Disco Volante vychází z Alfy Romeo 8C. Z této Alfy pochází i vidlicový osmiválec 4,7 litru o výkonu 450 koní a šestistupňový automat se samosvorem.
Lahůdkou studie je bezpochyby design. Ten ze svého předobrazu bohatě čerpá. Základním poznávacím znakem jsou nádherné oblé tvary, nemůžou chybět "boule" nad blatníky (ty jsou u originálu výraznější). Nejvíce se modelu z roku 1952 podobá záď vozu s malými kulatými koncovými světly umístěnými blízko u sebe. Karoserie je kombinací hliníku a kompozitů. Součinitel odporu vzduchu konceptu nebyl prozatím uveřejněn, původní model 1952 dosáhl těžko uvěřitelné hodnoty 0,25. Další skutečnosti o Disco Volante 2012 budou zveřejněny až na ženevském výstavišti.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?