Koncept pod takto komplikovaným názvem si uchystala do letošní Ženevy slavná karosárna Carrozzeria Touring z italského Milána.
Tradice této značky sahají až do roku 1926, největší věhlas dosáhla díky své ultralehké konstrukci karoserie Superleggera využívající prostorového rámu z trubek na nichž jsou připevněny části karoserie. Této konstrukce bylo využíváno na závodních Alfách v třicátých letech minulého století.
Koncept Disco Volante (létající talíř) je reminiscencí slavného typu Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante. Těch vzniklo v roce 1952 sedm (3 roadstery a 4 kupé). Zajímavá je informace, že by se tento koncept měl dostat do kusové výroby. To je možné jen proto, že technicky Disco Volante vychází z Alfy Romeo 8C. Z této Alfy pochází i vidlicový osmiválec 4,7 litru o výkonu 450 koní a šestistupňový automat se samosvorem.
Lahůdkou studie je bezpochyby design. Ten ze svého předobrazu bohatě čerpá. Základním poznávacím znakem jsou nádherné oblé tvary, nemůžou chybět "boule" nad blatníky (ty jsou u originálu výraznější). Nejvíce se modelu z roku 1952 podobá záď vozu s malými kulatými koncovými světly umístěnými blízko u sebe. Karoserie je kombinací hliníku a kompozitů. Součinitel odporu vzduchu konceptu nebyl prozatím uveřejněn, původní model 1952 dosáhl těžko uvěřitelné hodnoty 0,25. Další skutečnosti o Disco Volante 2012 budou zveřejněny až na ženevském výstavišti.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?