Koncept pod takto komplikovaným názvem si uchystala do letošní Ženevy slavná karosárna Carrozzeria Touring z italského Milána.
Tradice této značky sahají až do roku 1926, největší věhlas dosáhla díky své ultralehké konstrukci karoserie Superleggera využívající prostorového rámu z trubek na nichž jsou připevněny části karoserie. Této konstrukce bylo využíváno na závodních Alfách v třicátých letech minulého století.
Koncept Disco Volante (létající talíř) je reminiscencí slavného typu Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante. Těch vzniklo v roce 1952 sedm (3 roadstery a 4 kupé). Zajímavá je informace, že by se tento koncept měl dostat do kusové výroby. To je možné jen proto, že technicky Disco Volante vychází z Alfy Romeo 8C. Z této Alfy pochází i vidlicový osmiválec 4,7 litru o výkonu 450 koní a šestistupňový automat se samosvorem.
Lahůdkou studie je bezpochyby design. Ten ze svého předobrazu bohatě čerpá. Základním poznávacím znakem jsou nádherné oblé tvary, nemůžou chybět "boule" nad blatníky (ty jsou u originálu výraznější). Nejvíce se modelu z roku 1952 podobá záď vozu s malými kulatými koncovými světly umístěnými blízko u sebe. Karoserie je kombinací hliníku a kompozitů. Součinitel odporu vzduchu konceptu nebyl prozatím uveřejněn, původní model 1952 dosáhl těžko uvěřitelné hodnoty 0,25. Další skutečnosti o Disco Volante 2012 budou zveřejněny až na ženevském výstavišti.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.