Po SLS AMG a SLK 55 AMG pribúda k najvýkonnejším roadsterom s hviezdou aj nový SL 63 AMG. Má odľahčenú konštrukciu (dostal celohliníkový skelet karosérie), vyšší výkon i jazdnú dynamiku. Oproti predchodcovi mu stačí až o tridsať percent menej paliva.
Mercedes-Benz SL 63 AMG poháňa osemvalec AMG s objemom 5,5-litra (395 kW/537 k, 800 Nm). Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,3 s, na 200 km/h za 12,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Motor využíva dve turbodúchadlá, priame vstrekovanie benzínu s vedením lúča, štvorventilovú techniku s variabilným časovaním, vzduchové a vodné chladenie, riadený alternátor a funkciu ECO štart – stop.
V ponuke je i balík AMG Performance, ktorý vozidlu zvýši výkon motora o 20 kW/27 k na 415 kW/564 k a krútiaci moment o 100 Nm na 900 Nm (100 km/h za 4,2 s, 200 km/h za 12,6 s; maximálne 300 km/h). Oba výkonnostné stupne prejdú 100 km rovnako na 9,9 litra paliva. To je o 4,2 litra, teda o 30 percent menej, ako spotreboval predchádzajúci model.
Štýlový dizajn novinky sa snúbi s bohatou sériovou výbavou AMG i s vysokou úrovňou bezpečnosti, vrátane zdokonaleného športového podvozka (na báze Active Body Control ABC), nového športového parametrického riadenia, vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy a sedemstupňovej športovej prevodovky Speedshift MCT.
AMG k uvedeniu nového SL 63 AMG na trh ponúka špeciálny bohato vybavený model Edition 1, ktorý má okrem iného vyhrievanie pre oblasť hlavy Airscarf, kované disky AMG z ľahkej zliatiny nalakované v matnej čiernej s leštenými okrajmi, balík AMG Performance, kožu designo Exklusiv v klasickej červenej alebo žiarivej bielej s kontrastným šitím, čalúnenie stropu designo z čiernej kože, surroundový zvukový systém harman/kardon® Logic 7® a panoramatickú strechu Variodach s Magic Sky Control.
Nový Mercedes-Benz SL 63 AMG oslávi uvedenie na trh v máji 2012.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.