Po SLS AMG a SLK 55 AMG pribúda k najvýkonnejším roadsterom s hviezdou aj nový SL 63 AMG. Má odľahčenú konštrukciu (dostal celohliníkový skelet karosérie), vyšší výkon i jazdnú dynamiku. Oproti predchodcovi mu stačí až o tridsať percent menej paliva.
Mercedes-Benz SL 63 AMG poháňa osemvalec AMG s objemom 5,5-litra (395 kW/537 k, 800 Nm). Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,3 s, na 200 km/h za 12,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Motor využíva dve turbodúchadlá, priame vstrekovanie benzínu s vedením lúča, štvorventilovú techniku s variabilným časovaním, vzduchové a vodné chladenie, riadený alternátor a funkciu ECO štart – stop.
V ponuke je i balík AMG Performance, ktorý vozidlu zvýši výkon motora o 20 kW/27 k na 415 kW/564 k a krútiaci moment o 100 Nm na 900 Nm (100 km/h za 4,2 s, 200 km/h za 12,6 s; maximálne 300 km/h). Oba výkonnostné stupne prejdú 100 km rovnako na 9,9 litra paliva. To je o 4,2 litra, teda o 30 percent menej, ako spotreboval predchádzajúci model.
Štýlový dizajn novinky sa snúbi s bohatou sériovou výbavou AMG i s vysokou úrovňou bezpečnosti, vrátane zdokonaleného športového podvozka (na báze Active Body Control ABC), nového športového parametrického riadenia, vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy a sedemstupňovej športovej prevodovky Speedshift MCT.
AMG k uvedeniu nového SL 63 AMG na trh ponúka špeciálny bohato vybavený model Edition 1, ktorý má okrem iného vyhrievanie pre oblasť hlavy Airscarf, kované disky AMG z ľahkej zliatiny nalakované v matnej čiernej s leštenými okrajmi, balík AMG Performance, kožu designo Exklusiv v klasickej červenej alebo žiarivej bielej s kontrastným šitím, čalúnenie stropu designo z čiernej kože, surroundový zvukový systém harman/kardon® Logic 7® a panoramatickú strechu Variodach s Magic Sky Control.
Nový Mercedes-Benz SL 63 AMG oslávi uvedenie na trh v máji 2012.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.