Po SLS AMG a SLK 55 AMG pribúda k najvýkonnejším roadsterom s hviezdou aj nový SL 63 AMG. Má odľahčenú konštrukciu (dostal celohliníkový skelet karosérie), vyšší výkon i jazdnú dynamiku. Oproti predchodcovi mu stačí až o tridsať percent menej paliva.
Mercedes-Benz SL 63 AMG poháňa osemvalec AMG s objemom 5,5-litra (395 kW/537 k, 800 Nm). Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,3 s, na 200 km/h za 12,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Motor využíva dve turbodúchadlá, priame vstrekovanie benzínu s vedením lúča, štvorventilovú techniku s variabilným časovaním, vzduchové a vodné chladenie, riadený alternátor a funkciu ECO štart – stop.
V ponuke je i balík AMG Performance, ktorý vozidlu zvýši výkon motora o 20 kW/27 k na 415 kW/564 k a krútiaci moment o 100 Nm na 900 Nm (100 km/h za 4,2 s, 200 km/h za 12,6 s; maximálne 300 km/h). Oba výkonnostné stupne prejdú 100 km rovnako na 9,9 litra paliva. To je o 4,2 litra, teda o 30 percent menej, ako spotreboval predchádzajúci model.
Štýlový dizajn novinky sa snúbi s bohatou sériovou výbavou AMG i s vysokou úrovňou bezpečnosti, vrátane zdokonaleného športového podvozka (na báze Active Body Control ABC), nového športového parametrického riadenia, vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy a sedemstupňovej športovej prevodovky Speedshift MCT.
AMG k uvedeniu nového SL 63 AMG na trh ponúka špeciálny bohato vybavený model Edition 1, ktorý má okrem iného vyhrievanie pre oblasť hlavy Airscarf, kované disky AMG z ľahkej zliatiny nalakované v matnej čiernej s leštenými okrajmi, balík AMG Performance, kožu designo Exklusiv v klasickej červenej alebo žiarivej bielej s kontrastným šitím, čalúnenie stropu designo z čiernej kože, surroundový zvukový systém harman/kardon® Logic 7® a panoramatickú strechu Variodach s Magic Sky Control.
Nový Mercedes-Benz SL 63 AMG oslávi uvedenie na trh v máji 2012.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?