Chevrolet Aveo bol vyhlásený za najbezpečnejší automobil roku 2011 vo svojej kategórii. Od leta bude pre Aveo k dispozícii nový zábavno-komunikačný systém Chevrolet MyLink.
Aveo, malý hatchback od Chevroletu, vyhlásil EuroNCAP za najbezpečnejší automobil vo svojej kategórii v roku 2011. Spoločnosť uverejnila výsledky 53 modelov predávaných na európskom trhu.
Na to, aby ho NCAP vyhlásilo za najbezpečnejší automobil vo svojej kategórii, muselo Aveo dosiahnuť ocenenie piatimi hviezdičkami a dobré skóre v štyroch oblastiach hodnotenia. Chevrolet Aveo vlani získal 95 a 87 percentné hodnotenie z možného maxima v kľúčových oblastiach ochrany dospelých cestujúcich a detí.
Chevrolet Aveo je štandardne vybavený 6 airbagmi a mnohými systémami aktívnej bezpečnosti, vrátane elektronického ovládania stability, ovládania trakcie, štvorkanálového protiblokovacieho brzdového systému s brzdovým asistentom a elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. K štandardnej výbave navyše patria podpora rozjazdu do kopca a tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
Od jesene 2011 je Aveo k dispozícii aj s turbodieselovým motorom 1,3 l, prvým v malých Chevroletoch. Od júla bude pre Aveo k dispozícii celkom nový systém infotainmentu Chevrolet MyLink. Pomocou neho bude môcť majiteľ preniesť schopnosti svojho smartphonu na automobil.
Chevrolet MyLink zobrazuje obsah smartphonu na sedempalcovú farebnú dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením. Kompatibilné prístroje je možné pripojiť prostredníctvom USB, alebo Bluetooth. Nechýba ani osobitná prípojka pre niektoré osobné hudobné zariadenia a smartphony, ktoré nevyužívajú konektivitu cez USB, alebo Bluetooth. Po pripojení smartphonu je možné prostredníctvom dotykovej obrazovky vstupovať do osobných playlistov, fotogalérií, telefónnych zoznamov, videí a iných uložených súborov, ako špeciálne aplikácie pre navigáciu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.