Chevrolet Aveo bol vyhlásený za najbezpečnejší automobil roku 2011 vo svojej kategórii. Od leta bude pre Aveo k dispozícii nový zábavno-komunikačný systém Chevrolet MyLink.
Aveo, malý hatchback od Chevroletu, vyhlásil EuroNCAP za najbezpečnejší automobil vo svojej kategórii v roku 2011. Spoločnosť uverejnila výsledky 53 modelov predávaných na európskom trhu.
Na to, aby ho NCAP vyhlásilo za najbezpečnejší automobil vo svojej kategórii, muselo Aveo dosiahnuť ocenenie piatimi hviezdičkami a dobré skóre v štyroch oblastiach hodnotenia. Chevrolet Aveo vlani získal 95 a 87 percentné hodnotenie z možného maxima v kľúčových oblastiach ochrany dospelých cestujúcich a detí.
Chevrolet Aveo je štandardne vybavený 6 airbagmi a mnohými systémami aktívnej bezpečnosti, vrátane elektronického ovládania stability, ovládania trakcie, štvorkanálového protiblokovacieho brzdového systému s brzdovým asistentom a elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. K štandardnej výbave navyše patria podpora rozjazdu do kopca a tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
Od jesene 2011 je Aveo k dispozícii aj s turbodieselovým motorom 1,3 l, prvým v malých Chevroletoch. Od júla bude pre Aveo k dispozícii celkom nový systém infotainmentu Chevrolet MyLink. Pomocou neho bude môcť majiteľ preniesť schopnosti svojho smartphonu na automobil.
Chevrolet MyLink zobrazuje obsah smartphonu na sedempalcovú farebnú dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením. Kompatibilné prístroje je možné pripojiť prostredníctvom USB, alebo Bluetooth. Nechýba ani osobitná prípojka pre niektoré osobné hudobné zariadenia a smartphony, ktoré nevyužívajú konektivitu cez USB, alebo Bluetooth. Po pripojení smartphonu je možné prostredníctvom dotykovej obrazovky vstupovať do osobných playlistov, fotogalérií, telefónnych zoznamov, videí a iných uložených súborov, ako špeciálne aplikácie pre navigáciu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?