Kupé s názvem Cambiano bylo navrženo podle pravidla “v jednoduchosti je síla“. Výsledkem je elegantní vůz s jednoduchými čistými liniemi. Jméno vozu je odkazem na Pininfarinovo rodné město.
Cambiano je čtyřsedadlové kupé vybavené hybridním pohonným ústrojím. To se skládá z dieslové turbíny a čtveřice elektromotorů. Každý elektromotor má trvalý výkon 60 kW (82 koní), ale je schopen vyvinout krátkodobý maximální výkon až 150 kW (204 koní). Celkový maximální výkon vozu tak činí úctyhodných 816 koní (resp. 328 koní dlouhodobě). Malá turbína, určená ke spalování nafty, slouží pouze k vytváření elektřiny pro baterie. Dnes tu tak máme již druhý vůz (po Infinity Emerg-E), který využívá tohoto principu.
Hybridní systém vozu by měl do ovzduší vypouštět pouhých 45 gramů CO2 na kilometr.Pininfarina uvádí dojezd vozu 800 km, respektive 205 km v čistě elektrickém módu. Z nuly na sto kilometrů v hodně vůz zrychlí za 4.2 sekundy a jeho maximální rychlost vozu je 250 km/h a krátkodobě až 275 km/h. Vedoucí vývojového týmu Andrea Maria Benedetto prohlásil, že použitá turbína váží přibližně polovinu, co by vážil standardní spalovací motor s obdobným výkonem 50 kW (68 koní). Dle Benedettových slov byla dieslová turbína vybrána také pro nízké emise, které vozu umožní dosáhnout budoucí normy Euro 7. Benedetto dále uvádí, že turbína sama o sobě není vhodná pro přímý pohon vozu, ale pro pohon elektrického generátoru se hodí ideálně.Elegantní kupé má na straně řidiče jedny dveře a na straně spolujezdce dvoje. Ty jsou otevírány proti sobě jako na vozech značky Rolls-Royce. Karoserie bude vytvořena z uhlíkových vláken. Ty jsou doplněny o hliníkové prvky, které nesou jednotlivé části pohonného ústrojí, odpružení a baterií. Důraz na ekologii byl kladen také v interiéru, kde najdeme recyklované dubové dřevo, vytažené z vody okolo Benátek.Design vozu je, podle výkonného ředitele Pinninfariny Fabia Filippiniho, inspirován Lancií Florida II z roku 1957. Důraz byl kladen na jednoduchost designu. Přední LED světlomety jsou vloženy do masky vozu, zadní jsou schovány za stříbrným pásem. Elegantní kupé Pininfarina představí na autosalónu v Ženevě.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.