Volvo po úniku snímků z minulého týdne raději přestalo zapírat a vypustilo kompletní sadu fotografií.
Volvo útočí na pozice Audi A3 Sportback, BMW 1 a přicházejících hatchbacků od Mercedesu nový hatcbackokombíkem V40. Již na první pohled je patrné, že nejde o klasické kombi. Je to spíše praktičtější alternativa ke sportovnímu hatchbacku C30.
Kombík má na délku kolem 4,5 metru a stane se základem pro sedan S40. Časem bychom se měli dočkat také nového hatchbacku C30, který bude s V40 sdílet značnou část techniky, avšak zachová si svůj vlastní charakter.
Za pozornost stojí plánovaná sada motorů. Oficiální informace prozatím nemáme, ale Volvo již pětiválce a šestiválce pomalu ale jistě odepisuje. Pod kapotou novinky by se měly objevit jen tříválce a čtyřválce.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.