Citroën DS4 Racing - koncept v duchu GTI

DS4
DS4, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 25. února 2012 22:00
Sdílej:

Francouzi přivezou do Ženevy skutečně ostrý koncept, půjde o nabroušenou verzi modelu DS4. Že to nebude žádný beránek dokazuje výkon 260 koňských sil.

Fandy do rychlých hatchbacků by mohla verze R modelu DS4 potěšit. Vizuelně půjde o zajímavý kousek, navíc přerod v sériovou verzi vypadá reálně. Jde o následovníka typu DS3 R nabídnutého v rámci limitované série. Automobilka si prostě nemůže nechat ujít možnost využít image úspěšných vozů v šampionátu WRC.

Delší dobu ostřejší verze produkčních aut se značkou Citroën v nabídce scházela. Nyní hodlají navázat na modely VTS. "Erko" má oprotí výchozímu crossoveru co nabídnout, jeho přilepení k zemi o 35 mm mu prospělo. Ke sportovnímu looku přispívá i rozšíření karoserie o 55 mm vpředu a o 75 mm vzadu. Koncept je osazen koly rozměru 235/40 R19. Bodykit nepostrádá agresivní vzhled, zejména zadní difuzor a dvojice výfuků se vydařily. Na sériovém provedení bude pravděpodobně méně nebo vůbec aplikován karbon, ten najdete u konceptu na náraznících ale i na masce chladiče.

Perlou studie je rozhodně motor, jde o známý přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru z chovu BMW. Zde ale dostal výkonostní špičku 260 koní. Vždyť i Mini ve verzi JCW generuje ze stejného agregátu "jen" koní 211. Další technická data Citroën nezveřejnil. Udal pouze průměrnou spotřebu paliva 6,2 l/100 km.

Zdá se tedy, že potenciálni konkurenti jako Golf R nebo Mégane RS se mají čeho obávat.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?