Francouzi přivezou do Ženevy skutečně ostrý koncept, půjde o nabroušenou verzi modelu DS4. Že to nebude žádný beránek dokazuje výkon 260 koňských sil.
Fandy do rychlých hatchbacků by mohla verze R modelu DS4 potěšit. Vizuelně půjde o zajímavý kousek, navíc přerod v sériovou verzi vypadá reálně. Jde o následovníka typu DS3 R nabídnutého v rámci limitované série. Automobilka si prostě nemůže nechat ujít možnost využít image úspěšných vozů v šampionátu WRC.
Delší dobu ostřejší verze produkčních aut se značkou Citroën v nabídce scházela. Nyní hodlají navázat na modely VTS. "Erko" má oprotí výchozímu crossoveru co nabídnout, jeho přilepení k zemi o 35 mm mu prospělo. Ke sportovnímu looku přispívá i rozšíření karoserie o 55 mm vpředu a o 75 mm vzadu. Koncept je osazen koly rozměru 235/40 R19. Bodykit nepostrádá agresivní vzhled, zejména zadní difuzor a dvojice výfuků se vydařily. Na sériovém provedení bude pravděpodobně méně nebo vůbec aplikován karbon, ten najdete u konceptu na náraznících ale i na masce chladiče.
Perlou studie je rozhodně motor, jde o známý přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru z chovu BMW. Zde ale dostal výkonostní špičku 260 koní. Vždyť i Mini ve verzi JCW generuje ze stejného agregátu "jen" koní 211. Další technická data Citroën nezveřejnil. Udal pouze průměrnou spotřebu paliva 6,2 l/100 km.
Zdá se tedy, že potenciálni konkurenti jako Golf R nebo Mégane RS se mají čeho obávat.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?