IED Cisitalia 202 E studie vozu Evropského Designového Institutu

Pavel Dvořák, 20. února 2012, 12:12 Google+ Ženeva 2012

Studenti magisterského oboru dopravního designu Evropského Designového Institutu v Turíně (EID) představili novodobou verzi klasického vozu Cisitalia 202.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
202

202 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Designový koncept dostal jméno Cisitalia 202 E (Evoluce) a byl vytvořen k devátému výročí založení Institutu.

Koncept vozu by měl, podle studentů, pohánět vzadu uložený vidlicový osmiválec s výkonem kolem 450 koní. To je podstatně více, než 55 koní produkovaných 1,1 litrovým čtyřválcem v původním voze.

Cisitalia 202 E by měla být představena na Ženevské Motor Show.

Název vozu „Cisitalia“ vychází ze slov Compagnia Industriale Sportiva Italia, což byla obchodní společnost, kterou založil závodním jezdec, fotbalista a obchodník v jedné osobě Piero Dusio v roce 1946.

Originální Cisitalia 202 byla představena v roce 1947. Během pěti let bylo vyrobeno pouze 170 kusů sportovního vozu. Návrh designu karoserie dostal na starost Battista „Pinin“ Farina. Jednotlivé panely karoserie byly ručně modelovány z hliníkových plechů podle dřevěných forem. Aerodynamická karoserie vozu Cisitalia ve své době představovala jednu z nejlepších ukázek práce s kovem.  Jednotlivé části na sebe plynule navazovaly bez viditelných spár a vůz byl jedním z prvních, kde byla karoserie konstruována tak, aby působila jako jeden díl. Model 202 bylo možné koupit s karoserií kupé, kabriolet, nebo Coupé Grand Sport.

Tvary vozu byly natolik povedené, že jeden vůz do své expozice umístilo také Muzeum Moderního Umění v New Yorku.

Původní vůz vážil pouze 760 Kg, což umožnilo vozu dosažení maximální rychlosti 160 km/h.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: IED Cisitalia 202 E studie vozu Evropského Designového Institutu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Golf

VW Golf - sedmá generace přistižena při testování

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud