Studenti magisterského oboru dopravního designu Evropského Designového Institutu v Turíně (EID) představili novodobou verzi klasického vozu Cisitalia 202.
Designový koncept dostal jméno Cisitalia 202 E (Evoluce) a byl vytvořen k devátému výročí založení Institutu.
Koncept vozu by měl, podle studentů, pohánět vzadu uložený vidlicový osmiválec s výkonem kolem 450 koní. To je podstatně více, než 55 koní produkovaných 1,1 litrovým čtyřválcem v původním voze.Cisitalia 202 E by měla být představena na Ženevské Motor Show.
Název vozu „Cisitalia“ vychází ze slov Compagnia Industriale Sportiva Italia, což byla obchodní společnost, kterou založil závodním jezdec, fotbalista a obchodník v jedné osobě Piero Dusio v roce 1946.
Originální Cisitalia 202 byla představena v roce 1947. Během pěti let bylo vyrobeno pouze 170 kusů sportovního vozu. Návrh designu karoserie dostal na starost Battista „Pinin“ Farina. Jednotlivé panely karoserie byly ručně modelovány z hliníkových plechů podle dřevěných forem. Aerodynamická karoserie vozu Cisitalia ve své době představovala jednu z nejlepších ukázek práce s kovem. Jednotlivé části na sebe plynule navazovaly bez viditelných spár a vůz byl jedním z prvních, kde byla karoserie konstruována tak, aby působila jako jeden díl. Model 202 bylo možné koupit s karoserií kupé, kabriolet, nebo Coupé Grand Sport.
Tvary vozu byly natolik povedené, že jeden vůz do své expozice umístilo také Muzeum Moderního Umění v New Yorku.
Původní vůz vážil pouze 760 Kg, což umožnilo vozu dosažení maximální rychlosti 160 km/h.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.