Studenti magisterského oboru dopravního designu Evropského Designového Institutu v Turíně (EID) představili novodobou verzi klasického vozu Cisitalia 202.
Designový koncept dostal jméno Cisitalia 202 E (Evoluce) a byl vytvořen k devátému výročí založení Institutu.
Koncept vozu by měl, podle studentů, pohánět vzadu uložený vidlicový osmiválec s výkonem kolem 450 koní. To je podstatně více, než 55 koní produkovaných 1,1 litrovým čtyřválcem v původním voze.Cisitalia 202 E by měla být představena na Ženevské Motor Show.
Název vozu „Cisitalia“ vychází ze slov Compagnia Industriale Sportiva Italia, což byla obchodní společnost, kterou založil závodním jezdec, fotbalista a obchodník v jedné osobě Piero Dusio v roce 1946.
Originální Cisitalia 202 byla představena v roce 1947. Během pěti let bylo vyrobeno pouze 170 kusů sportovního vozu. Návrh designu karoserie dostal na starost Battista „Pinin“ Farina. Jednotlivé panely karoserie byly ručně modelovány z hliníkových plechů podle dřevěných forem. Aerodynamická karoserie vozu Cisitalia ve své době představovala jednu z nejlepších ukázek práce s kovem. Jednotlivé části na sebe plynule navazovaly bez viditelných spár a vůz byl jedním z prvních, kde byla karoserie konstruována tak, aby působila jako jeden díl. Model 202 bylo možné koupit s karoserií kupé, kabriolet, nebo Coupé Grand Sport.
Tvary vozu byly natolik povedené, že jeden vůz do své expozice umístilo také Muzeum Moderního Umění v New Yorku.
Původní vůz vážil pouze 760 Kg, což umožnilo vozu dosažení maximální rychlosti 160 km/h.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?