Britská automobilka Morgan specializující se na moderní vozy v co možná nejtradicionalističtějším hávu, inovuje trojici svých modelů.
První inovace se odehrály na voze Morgan Aero Coupé. Tento vůz je odvozen od závodního vozu GT3 Aero, avšak zároveň dbá i na luxus a je tak spíše vozem kategorie GT než čistokrevným sporťákem.
Pod aluminiovou karoserií se nachází osmiválcový motor od BMW, který z objemu 4,8 litru dává výkon 367 koní. Při použití průchodnějšího sportovního výfuku je možné docílit navýšení výkonu až na 390 koní. To vozu o váze 1175 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy s manuální převodovkou a 4,2 sekundy s automatem. Maximální rychlost je 273 km/h.
Druhým inovovaným vozem je Morgan Plus 8. Tento tradicionalistický vůz má pod kapotou stejný osmiválec jaký výše popsaný Aero, avšak hmotnost celého auta je pouhých 1100 kilo. Údajně jde o nejlehčí osmiválcový vůz schopný splnit bezpečnostní standardy. Dynamické hodnoty jsou u tohoto roadsteru stejné, pouze maximální rychlost je nižší, 250 km/h. Důvodem bude poněkud méně aerodynamické tvarování. I přes archaický vzhled jde pod kapotou moderní auto vybavené řadou elektronických pomocníků, které mají dále zlepšit již tak velmi dobré dynamické schopnosti.
Třetím inovovaným Morganem do party je Roadster 3.7, tedy sourozenec vozu Plus 8 se šestiválcem pod kapotou. Původ motoru je u Fordu, výkon je naladěn na 280 koní, což je při hmotnosti jen 950 kilo velmi zajímavá hodnota. Podobně jako Plus 8, i tento vůz měří na délku 401 cm.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.