Britská automobilka Morgan specializující se na moderní vozy v co možná nejtradicionalističtějším hávu, inovuje trojici svých modelů.
První inovace se odehrály na voze Morgan Aero Coupé. Tento vůz je odvozen od závodního vozu GT3 Aero, avšak zároveň dbá i na luxus a je tak spíše vozem kategorie GT než čistokrevným sporťákem.
Pod aluminiovou karoserií se nachází osmiválcový motor od BMW, který z objemu 4,8 litru dává výkon 367 koní. Při použití průchodnějšího sportovního výfuku je možné docílit navýšení výkonu až na 390 koní. To vozu o váze 1175 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy s manuální převodovkou a 4,2 sekundy s automatem. Maximální rychlost je 273 km/h.
Druhým inovovaným vozem je Morgan Plus 8. Tento tradicionalistický vůz má pod kapotou stejný osmiválec jaký výše popsaný Aero, avšak hmotnost celého auta je pouhých 1100 kilo. Údajně jde o nejlehčí osmiválcový vůz schopný splnit bezpečnostní standardy. Dynamické hodnoty jsou u tohoto roadsteru stejné, pouze maximální rychlost je nižší, 250 km/h. Důvodem bude poněkud méně aerodynamické tvarování. I přes archaický vzhled jde pod kapotou moderní auto vybavené řadou elektronických pomocníků, které mají dále zlepšit již tak velmi dobré dynamické schopnosti.
Třetím inovovaným Morganem do party je Roadster 3.7, tedy sourozenec vozu Plus 8 se šestiválcem pod kapotou. Původ motoru je u Fordu, výkon je naladěn na 280 koní, což je při hmotnosti jen 950 kilo velmi zajímavá hodnota. Podobně jako Plus 8, i tento vůz měří na délku 401 cm.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.