Britská automobilka Morgan specializující se na moderní vozy v co možná nejtradicionalističtějším hávu, inovuje trojici svých modelů.
První inovace se odehrály na voze Morgan Aero Coupé. Tento vůz je odvozen od závodního vozu GT3 Aero, avšak zároveň dbá i na luxus a je tak spíše vozem kategorie GT než čistokrevným sporťákem.
Pod aluminiovou karoserií se nachází osmiválcový motor od BMW, který z objemu 4,8 litru dává výkon 367 koní. Při použití průchodnějšího sportovního výfuku je možné docílit navýšení výkonu až na 390 koní. To vozu o váze 1175 kg stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy s manuální převodovkou a 4,2 sekundy s automatem. Maximální rychlost je 273 km/h.
Druhým inovovaným vozem je Morgan Plus 8. Tento tradicionalistický vůz má pod kapotou stejný osmiválec jaký výše popsaný Aero, avšak hmotnost celého auta je pouhých 1100 kilo. Údajně jde o nejlehčí osmiválcový vůz schopný splnit bezpečnostní standardy. Dynamické hodnoty jsou u tohoto roadsteru stejné, pouze maximální rychlost je nižší, 250 km/h. Důvodem bude poněkud méně aerodynamické tvarování. I přes archaický vzhled jde pod kapotou moderní auto vybavené řadou elektronických pomocníků, které mají dále zlepšit již tak velmi dobré dynamické schopnosti.
Třetím inovovaným Morganem do party je Roadster 3.7, tedy sourozenec vozu Plus 8 se šestiválcem pod kapotou. Původ motoru je u Fordu, výkon je naladěn na 280 koní, což je při hmotnosti jen 950 kilo velmi zajímavá hodnota. Podobně jako Plus 8, i tento vůz měří na délku 401 cm.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.