Korejci vyslyšeli volání po silnější motorizaci kupátka Veloster a na detroitském autosalonu předvedli jeho přeplňovanou verzi.
Premiéra základní varianty Velosteru vybavené atmosférickou šestnáctistovkou se odehrála loni také v Detroitu. Ambiciózní projekt s kvalitním nezvyklým designem trochu doplácel na nedostatečně výkonou pohonou jednotku. Nyní se však u Hyundaie "pochlapili" a vyrukovali s verzí nazvanou jednoduše Turbo. Sportovnější varianta se bude odlišovat agresivnějším vzhledem, jiný bude přední i zadní nárazník a prahy. Dalším poznávacím prvkem bude použití LED diod v předních světlometech a dvojitý centrálně umístěný výfuk.
Zásadní změnou je tedy nový agregát. Ten vychází ze 140 koňového přímovstřikového čtyřvalce 1,6 GDI. Po aplikaci turbodmychadla twin-scroll z něj konstruktéři vymáčkli výkonovou špičku 201 koní při 6000 ot/min a kroutící moment 265 N.m v širokém pásmu 1750 až 4500 ot/min. Jak se na sportovní model sluší dostane šestistupňovou manuální převodovku.
O výkonových parametrech zatím zprávy mlčí, předpokládá se maximálka někde na úrovni 220 km/h a na stovku by se přeplňovaný Veloster měl dostat pod 7 sekund. Vyšším výkonům bede odpovídat přeladěný podvozek a výkonější brzdová soustava. Novinky se objeví i ve výbavě, například infotaimentový systém s dotykovou obrazovkou nebo Bluetooth handsfree.
Zatím to vypadá, že se verze Turbo objeví i na starém kontinentu, není tedy vyloučen ani prodej na našem trhu. Silnější verze, už by mohla zamotat hlavu konkurenci, třeba Volkswagenu Scirocco.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?