Premiéra základní varianty Velosteru vybavené atmosférickou šestnáctistovkou se odehrála loni také v Detroitu. Ambiciózní projekt s kvalitním nezvyklým designem trochu doplácel na nedostatečně výkonou pohonou jednotku. Nyní se však u Hyundaie "pochlapili" a vyrukovali s verzí nazvanou jednoduše Turbo. Sportovnější varianta se bude odlišovat agresivnějším vzhledem, jiný bude přední i zadní nárazník a prahy. Dalším poznávacím prvkem bude použití LED diod v předních světlometech a dvojitý centrálně umístěný výfuk.
Zásadní změnou je tedy nový agregát. Ten vychází ze 140 koňového přímovstřikového čtyřvalce 1,6 GDI. Po aplikaci turbodmychadla twin-scroll z něj konstruktéři vymáčkli výkonovou špičku 201 koní při 6000 ot/min a kroutící moment 265 N.m v širokém pásmu 1750 až 4500 ot/min. Jak se na sportovní model sluší dostane šestistupňovou manuální převodovku.
O výkonových parametrech zatím zprávy mlčí, předpokládá se maximálka někde na úrovni 220 km/h a na stovku by se přeplňovaný Veloster měl dostat pod 7 sekund. Vyšším výkonům bede odpovídat přeladěný podvozek a výkonější brzdová soustava. Novinky se objeví i ve výbavě, například infotaimentový systém s dotykovou obrazovkou nebo Bluetooth handsfree.
Zatím to vypadá, že se verze Turbo objeví i na starém kontinentu, není tedy vyloučen ani prodej na našem trhu. Silnější verze, už by mohla zamotat hlavu konkurenci, třeba Volkswagenu Scirocco.