Hyundai Veloster Turbo - konečně s pořádným motorem

Jan Ševčík, 15. ledna 2012, 12:19 Google+

Korejci vyslyšeli volání po silnější motorizaci kupátka Veloster a na detroitském autosalonu předvedli jeho přeplňovanou verzi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Veloster

Veloster | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Premiéra základní varianty Velosteru vybavené atmosférickou šestnáctistovkou se odehrála loni také v Detroitu. Ambiciózní projekt s kvalitním nezvyklým designem trochu doplácel na nedostatečně výkonou pohonou jednotku. Nyní se však u Hyundaie "pochlapili" a vyrukovali s verzí nazvanou jednoduše Turbo. Sportovnější varianta se bude odlišovat agresivnějším vzhledem, jiný bude přední i zadní nárazník a prahy. Dalším poznávacím prvkem bude použití LED diod v předních světlometech a dvojitý centrálně umístěný výfuk.

Zásadní změnou je tedy nový agregát. Ten vychází ze 140 koňového přímovstřikového čtyřvalce 1,6 GDI. Po aplikaci turbodmychadla twin-scroll z něj konstruktéři vymáčkli výkonovou špičku 201 koní při 6000 ot/min a kroutící moment 265 N.m v širokém pásmu 1750 až 4500 ot/min. Jak se na sportovní model sluší dostane šestistupňovou manuální převodovku.

O výkonových parametrech zatím zprávy mlčí, předpokládá se maximálka někde na úrovni 220 km/h a na stovku by se přeplňovaný Veloster měl dostat pod 7 sekund. Vyšším výkonům bede odpovídat přeladěný podvozek a výkonější brzdová soustava. Novinky se objeví i ve výbavě, například infotaimentový systém s dotykovou obrazovkou nebo Bluetooth handsfree.

Zatím to vypadá, že se verze Turbo objeví i na starém kontinentu, není tedy vyloučen ani prodej na našem trhu. Silnější verze, už by mohla zamotat hlavu konkurenci, třeba Volkswagenu Scirocco.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Veloster Turbo - konečně s pořádným motorem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Cee'd

Kia cee´d - druhé poodhalení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud