Korejci vyslyšeli volání po silnější motorizaci kupátka Veloster a na detroitském autosalonu předvedli jeho přeplňovanou verzi.
Premiéra základní varianty Velosteru vybavené atmosférickou šestnáctistovkou se odehrála loni také v Detroitu. Ambiciózní projekt s kvalitním nezvyklým designem trochu doplácel na nedostatečně výkonou pohonou jednotku. Nyní se však u Hyundaie "pochlapili" a vyrukovali s verzí nazvanou jednoduše Turbo. Sportovnější varianta se bude odlišovat agresivnějším vzhledem, jiný bude přední i zadní nárazník a prahy. Dalším poznávacím prvkem bude použití LED diod v předních světlometech a dvojitý centrálně umístěný výfuk.
Zásadní změnou je tedy nový agregát. Ten vychází ze 140 koňového přímovstřikového čtyřvalce 1,6 GDI. Po aplikaci turbodmychadla twin-scroll z něj konstruktéři vymáčkli výkonovou špičku 201 koní při 6000 ot/min a kroutící moment 265 N.m v širokém pásmu 1750 až 4500 ot/min. Jak se na sportovní model sluší dostane šestistupňovou manuální převodovku.
O výkonových parametrech zatím zprávy mlčí, předpokládá se maximálka někde na úrovni 220 km/h a na stovku by se přeplňovaný Veloster měl dostat pod 7 sekund. Vyšším výkonům bede odpovídat přeladěný podvozek a výkonější brzdová soustava. Novinky se objeví i ve výbavě, například infotaimentový systém s dotykovou obrazovkou nebo Bluetooth handsfree.
Zatím to vypadá, že se verze Turbo objeví i na starém kontinentu, není tedy vyloučen ani prodej na našem trhu. Silnější verze, už by mohla zamotat hlavu konkurenci, třeba Volkswagenu Scirocco.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.