Na letošním tokijském autosalonu značka na svém stánku prezentovala ekologicky koncipovaný model 2000GT Solar EV. Pro jeho vznik posloužil jako základ právě klasik 2000GT. Byly do něj implantovány moderní ekologické technologie. Design kupé 2000GT v roce 1967 byl japonskou odpovědí na Jaguar E-Type, dodnes nepostrádá dávku elegance.
Původní řadový šestiválec kubatury 2,0 litru s výkonovou špičkou 150 koní v nové inerpretaci SEV nahradil elektromotor 35kWh poháněný lithium-iontovými bateriemi. K dobíjení akumulátorů slouží solární články aplikované do kapoty motoru a okna v zadních dveřích. Změny byly provedeny i v interiéru kam byly citlivě vestavěny moderní přístroje v retostylu. Z dynamických parametrů byla uveřejněna pouze maximální rychlost 200 km/h.
Projekt vznikl v rámci Toyota Auto Fun Clubu. Prezentace projektu je k vidění na webu crazycarproject.
zdroj: greenmotor.co.uk