Osvědčený recept - vezmeme velký, luxusní kombík, postavíme ho na špičky, přidáme trochu plastů a za stálého míchání prodáváme ve velkém...
Podle osvědčeného receptu nyní Audi prodává již dva vozy, menší a docela novou A4 Allroad a větší a právě přestavenou ve třetí generaci A6 Allroad.
Asi každému je jasné, že tohle není žádné auto do terénu. Jeho racionální nasazení můžeme hledat například na místech, kde není zrovna dobrá úprava silnic od sněhu. Vzhledem k mírně zvýšenému podvozku a pohonu všech kol by se měl hůře upravenými tratěmi brodit o něco lépe než většina produkce. Lepší průchodnost mírným terénem je zaručena mimo jiné stavitelným podvozkem, který umožňuje zvýšit karoserii až o 45 mm, při dynamické jízdě je zase možné podvozek o 1,5 cm snížit.
Pod kapotou se mohou nacházet tři motory, přičemž všechny mají objem tři litry. Benzín je zde jediný, má výkon 310 koní a je doplněn diesely o výkonech 204, 245 a 313 koní. Všechny mají standardně montovanou sedmistupňovou převodovku S-Tronic až na posledně jmenovaný, jehož Tiptronic má hned osm stupňů.
Samozřejmostí vycházející z modelu A6 je neskutečné množství elektroniky. Zmiňme například systém nočního vidění s detekcí chodců, nebo chytrý adaptivní tempomat se schopností zamezit nehodám. Zábavní systém je vybaven hned patnácti reproduktory a schopností přehrát prakticky cokoliv. Paluba může být pokryta Wi-Fi sítí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.