Osvědčený recept - vezmeme velký, luxusní kombík, postavíme ho na špičky, přidáme trochu plastů a za stálého míchání prodáváme ve velkém...
Podle osvědčeného receptu nyní Audi prodává již dva vozy, menší a docela novou A4 Allroad a větší a právě přestavenou ve třetí generaci A6 Allroad.
Asi každému je jasné, že tohle není žádné auto do terénu. Jeho racionální nasazení můžeme hledat například na místech, kde není zrovna dobrá úprava silnic od sněhu. Vzhledem k mírně zvýšenému podvozku a pohonu všech kol by se měl hůře upravenými tratěmi brodit o něco lépe než většina produkce. Lepší průchodnost mírným terénem je zaručena mimo jiné stavitelným podvozkem, který umožňuje zvýšit karoserii až o 45 mm, při dynamické jízdě je zase možné podvozek o 1,5 cm snížit.
Pod kapotou se mohou nacházet tři motory, přičemž všechny mají objem tři litry. Benzín je zde jediný, má výkon 310 koní a je doplněn diesely o výkonech 204, 245 a 313 koní. Všechny mají standardně montovanou sedmistupňovou převodovku S-Tronic až na posledně jmenovaný, jehož Tiptronic má hned osm stupňů.
Samozřejmostí vycházející z modelu A6 je neskutečné množství elektroniky. Zmiňme například systém nočního vidění s detekcí chodců, nebo chytrý adaptivní tempomat se schopností zamezit nehodám. Zábavní systém je vybaven hned patnácti reproduktory a schopností přehrát prakticky cokoliv. Paluba může být pokryta Wi-Fi sítí.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?