Porsche nerado mění to, co je osvědčené. Nový model Boxster je přitom stejný jako ten starý a přesto nový.
Porsche dvou po sobě jdoucích generací již tradičně není nijak lehké od sebe odlišit a v této tradici pokračuje i roadster Boxster. Ačkoliv na karoserii nezůstal stejný byť jen jediný šroubek, celkové vyznění designu je velmi podobné, přesto však tak trochu jiné. Zapracovalo se na dynamice designu, a ačkoliv se o odcházející generaci rozhodně nedá říci, že by byla nudná, ta nová přináší novou jiskru.
Roadster Boxster má tradičně na rozdíl od 911 motor umístěný mezi interiérem a zadní nápravou, tedy uprostřed. Jde již tradičně o šestiválec s protiběžnými písty. Aby bylo možné udržet stále přísnější normativy pro vypouštění emisí CO2, bylo nutné zmenšit objem základního motoru z 2,9 na 2,7 litru. Jeho výkon však i přesto vzrostl o 10 koní na 265 k, výkonnější verze S si udržela objem 3,4 litru, výkon byl taktéž lehce navýšen na 315 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak proběhne za 5,7, resp. 5,0 sekundy.
Také interiér se oproti minulé generaci neměnil nijak zásadně. Podobně jako u modelu Carrera GT byl vyvýšen středový tunel a na něm i převodovka, ke které je tak od volantu blíže, což umocňuje sportovnější pocit při řazení.
Roadster samozřejmě potřebuje i střechu. Nová generace Boxteru pro snížení hmotnosti používá plátěnou střechu s konstrukcí z lehkých slitin, jejíž otevření trvá jen 10 sekund a je možné tak provádět až do rychlosti 50 km/h.
Na snížení hmotnosti se mělo celkově zapracovat a nová generace mí být i přes mírné prodloužení lehčí než ta minulá, avšak přesná čísla Porsche nesdělilo.
Oficiální premiéra proběhne v březnu na ženevském autosalonu, prodeje mají začít v polovině roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?