Porsche nerado mění to, co je osvědčené. Nový model Boxster je přitom stejný jako ten starý a přesto nový.
Porsche dvou po sobě jdoucích generací již tradičně není nijak lehké od sebe odlišit a v této tradici pokračuje i roadster Boxster. Ačkoliv na karoserii nezůstal stejný byť jen jediný šroubek, celkové vyznění designu je velmi podobné, přesto však tak trochu jiné. Zapracovalo se na dynamice designu, a ačkoliv se o odcházející generaci rozhodně nedá říci, že by byla nudná, ta nová přináší novou jiskru.
Roadster Boxster má tradičně na rozdíl od 911 motor umístěný mezi interiérem a zadní nápravou, tedy uprostřed. Jde již tradičně o šestiválec s protiběžnými písty. Aby bylo možné udržet stále přísnější normativy pro vypouštění emisí CO2, bylo nutné zmenšit objem základního motoru z 2,9 na 2,7 litru. Jeho výkon však i přesto vzrostl o 10 koní na 265 k, výkonnější verze S si udržela objem 3,4 litru, výkon byl taktéž lehce navýšen na 315 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak proběhne za 5,7, resp. 5,0 sekundy.
Také interiér se oproti minulé generaci neměnil nijak zásadně. Podobně jako u modelu Carrera GT byl vyvýšen středový tunel a na něm i převodovka, ke které je tak od volantu blíže, což umocňuje sportovnější pocit při řazení.
Roadster samozřejmě potřebuje i střechu. Nová generace Boxteru pro snížení hmotnosti používá plátěnou střechu s konstrukcí z lehkých slitin, jejíž otevření trvá jen 10 sekund a je možné tak provádět až do rychlosti 50 km/h.
Na snížení hmotnosti se mělo celkově zapracovat a nová generace mí být i přes mírné prodloužení lehčí než ta minulá, avšak přesná čísla Porsche nesdělilo.
Oficiální premiéra proběhne v březnu na ženevském autosalonu, prodeje mají začít v polovině roku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.