Porsche nerado mění to, co je osvědčené. Nový model Boxster je přitom stejný jako ten starý a přesto nový.
Porsche dvou po sobě jdoucích generací již tradičně není nijak lehké od sebe odlišit a v této tradici pokračuje i roadster Boxster. Ačkoliv na karoserii nezůstal stejný byť jen jediný šroubek, celkové vyznění designu je velmi podobné, přesto však tak trochu jiné. Zapracovalo se na dynamice designu, a ačkoliv se o odcházející generaci rozhodně nedá říci, že by byla nudná, ta nová přináší novou jiskru.
Roadster Boxster má tradičně na rozdíl od 911 motor umístěný mezi interiérem a zadní nápravou, tedy uprostřed. Jde již tradičně o šestiválec s protiběžnými písty. Aby bylo možné udržet stále přísnější normativy pro vypouštění emisí CO2, bylo nutné zmenšit objem základního motoru z 2,9 na 2,7 litru. Jeho výkon však i přesto vzrostl o 10 koní na 265 k, výkonnější verze S si udržela objem 3,4 litru, výkon byl taktéž lehce navýšen na 315 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak proběhne za 5,7, resp. 5,0 sekundy.
Také interiér se oproti minulé generaci neměnil nijak zásadně. Podobně jako u modelu Carrera GT byl vyvýšen středový tunel a na něm i převodovka, ke které je tak od volantu blíže, což umocňuje sportovnější pocit při řazení.
Roadster samozřejmě potřebuje i střechu. Nová generace Boxteru pro snížení hmotnosti používá plátěnou střechu s konstrukcí z lehkých slitin, jejíž otevření trvá jen 10 sekund a je možné tak provádět až do rychlosti 50 km/h.
Na snížení hmotnosti se mělo celkově zapracovat a nová generace mí být i přes mírné prodloužení lehčí než ta minulá, avšak přesná čísla Porsche nesdělilo.
Oficiální premiéra proběhne v březnu na ženevském autosalonu, prodeje mají začít v polovině roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?