Chevrolet se na autosalonu v Detroitu vytáhl sporťákem Tru 140S. Jde o ladné kupé, které dnes v nabídce automobilek vyloženě chybí.
Ačkoliv podle vzhledu by mohlo jít o docela naposilovaný sporťák, realita je mnohem prostší. Tohle kupé má pod kapotou motor o objemu jen 1,4 litru, jehož výkon je díky přeplňování 150 koní.
Tento malý motor musí rozpohybovat karoserii dlouhou 451 cm, jejíž podvozek je převzat z ekologického modelu Volt a sdílí ho i sedan Cruze prodávaný i v Evropě.
Vše je tak podřízeno zejména ceně, na které si tento vůz bude zakládat spíše než na prohánění nejrychlejších na silnici. Pokud by se sporťák Tru 140S začal vyrábět, jeho cena by se měla pohybovat kolem 20 tisíc dolarů - samozřejmě se Spojených státech, kde jsou ceny vozů poněkud nižší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?