Kolínske trojčatá sa dnes predstavili s novými úpravami, ktoré ich udržia ešte nejaký čas medzi konkurenciou.
Kolínske trojčatá Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo sa dnes predstavili s novými úpravami, ktoré ich udržia ešte nejaký čas medzi najnovšou konkurenciou. Všetky modeli dostali inovované predné časti, ktoré teraz viac ladia s ich príbuznými modelmi vrámci značky. Peugeot dostal nový nárazník, ktorý je podobný modelu 508, Citroen C1 zjemnil tvár a pridal LED diódy pre denné svietenie. Tento prvok neobišiel ani Toyotu Aygo, ktoréj nárazník sa podobá na väčší Yaris a nový Avensis.
Medzi novinky patria už tradične prvky, ako nové vzory farieb, nové druhy diskov z ľahkých zliatin, nové poťahové materiály a podobne. Interiéry ponesú nové volanty a nová je aj hlavica radiacej páky vo všetkých troch modeloch. Novinkou je aj audiosystém s USB vstupom, parkovací asistent alebo páčky radenia pod volantom v prípade automatizovanej prevodovky.
Pod kapotou je inovovaný trojvalec s objemom 1,0 litra, ktorý naďalej poskytuje maximálny výkon 50 kW/68 k, ktorý má zníženú spotrebu na úroveň 4,3 l/100 km. Prvé modernizované modely sa objavia na trhu už o pár týždňov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.