Britské Mini sa chystá už na autosalóne v Ženeve predstaviť športovú verziu modelu Countryman s označením JCW.
Britské Mini dnes zverejnilo prvú sadu oficiálnych fotografií modelu Countryman v športovom prevedení JCW (John Cooper Works). Fotografie pochádzajú z testovania novinky v Rakúsku, preto neprekvapia farebné polepy na karosérii...
Mini Countryman vo športovej verzii JCW príde o svoj benefit v podobe vyššej svetlej výšky, keďže oproti bežnému modelu dostane znížený podvozok o 10 mm, spolu so silnejšími stabilizátormi a tuhším naladením. Úpravy sa dotkli aj vylepšeného brzdového systému, nechýbajú efektné doplnky karosérie, ako napríklad výfuk s dvojitou koncovkou alebo väčšie disky z ľahkej zliatiny.
Tou najpodstatnejšou novinkou však bude použitý motor, ide o známy benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý bude dosahovať maximálny výkon 155 kW/211 k a krútiaci moment 280 Nm. To by malo stačiť na zrýchlenie z nuly na stovku za zhruba 7 sekúnd. Je však možné, že dôjde k jemnej korekcii výkonových parametrov, všetko podstatné sa však dozvieme až na oficiálnom predstavení na autosalóne v Ženeve.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.