Citroën přichází s koncem roku s několika novinkami pro své zákazníky. Jedná se o automatickou převodovku na Citroënu DS4, novou verzi Citroënu DS3 UtraPrestige a nový motor 1,3 HDi75 pro Citroën Nemo.
U modelové řady Citroën DS4 je nově verze Style 1.6 THP 155 BMP6 nahrazena verzí Style 1.6 THP 160 AT. Navíc je k dispozici i verze Sport 1.6 THP 160 AT. Tyto verze s plnohodnotnou 6-ti stupňovou automatickou převodovkou nabídnou zákazníkovi ještě více uživatelského komfortu. Cena uvedené varianty Style je 599 400 Kč, za výbavu Sport bude potřeba připlatit dalších 40 tis. Kč.
Verze s manuální pilotovanou převodovkou BMP6 zůstává zachována pro úroveň výbavy Design a Style v kombinaci s technologií e-HDi.
Modelová řada Citroën DS3 byla obohacena o verzi UltraPrestige, která tvoří vrchol nabídky této řady. Obsahuje mimo jiné i takové prvky výbavy jako je: satelitní navigace GPS s barevným displejem, specifické kožené čalounění Club v černo-bílé kombinaci, palubní desku čalouněnou v bílé kůži, panely dveří čalouněné v černé kůži, grafický motiv Ultra Prestige na střeše vozu, šedé AL disky kol 17‘‘, koženou hlavici řadicí páky, vyhřívaná přední sedadla i vnější zpětná zrcátka nebo automatické stěrače či samočinné rozsvícení světel při snížené viditelnosti. DS3 Ultra Prestige je k dispozici v 7-mi barevných kombinacích s motory 1.6 VTi 120 AT, 1.6 THP 155, 1.6 e-HDi 90 Airdream nebo 1.6 e-HDi 110 Airdream. Cena začíná na 579 900 Kč.
Další změna proběhla na modelové řadě Citroën Nemo užitkové, kde motor 1,4 HDi 70 (Euro 4) nahrazen motorem Fiat 1,3 HDi 75 (Euro 5):
Citroën Nemo s tímto motorem stojí 239 900 Kč nebo 249 900 Kč s Paketem Professional (cena bez DPH, při platbě za hotové, při financování Citroën Financial Services je cena ještě o 50 tis. Kč bez DPH nižší).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?