Daihatsu představuje v Tokiu koncept se jménem Pico. Dvoumístný vůz vyniká především svými malými rozměry.
Slovo Pico samozřejmě nemá evokovat žádné vulgarity v žádném jazyce, užívá s jako předpona u mimořádně malých čísel, přesněji jde o 10-12, méně než micro, méně než nano. Zkrátka opravdu malé.
Přesně ve filosofii něčeho velmi malého je vůz projektován. Nejblíže je mu jistě nový Renault Twizy, i zde totiž nalezneme jen dvojici sedadel, která jsou umístěna za sebou. Vůz je tak malý zejména na šířku, ačkoliv za dlouhána takovýto vůz jistě označit nemůžeme ani omylem.
Pod kapotou nemůže fungovat nic jiného než elektromotor. Bohužel, žádné konkrétní informace o něm nemáme.
Myslelo se však také na variabilitu a přinejmenším na papíře se o vozu uvažovalo i o jako mikrododávečce. Tedy vlastně picododávečce... Něčem ještě menší než je například Peugeot 107 XA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?