Daihatsu představuje v Tokiu koncept se jménem Pico. Dvoumístný vůz vyniká především svými malými rozměry.
Slovo Pico samozřejmě nemá evokovat žádné vulgarity v žádném jazyce, užívá s jako předpona u mimořádně malých čísel, přesněji jde o 10-12, méně než micro, méně než nano. Zkrátka opravdu malé.
Přesně ve filosofii něčeho velmi malého je vůz projektován. Nejblíže je mu jistě nový Renault Twizy, i zde totiž nalezneme jen dvojici sedadel, která jsou umístěna za sebou. Vůz je tak malý zejména na šířku, ačkoliv za dlouhána takovýto vůz jistě označit nemůžeme ani omylem.
Pod kapotou nemůže fungovat nic jiného než elektromotor. Bohužel, žádné konkrétní informace o něm nemáme.
Myslelo se však také na variabilitu a přinejmenším na papíře se o vozu uvažovalo i o jako mikrododávečce. Tedy vlastně picododávečce... Něčem ještě menší než je například Peugeot 107 XA.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.