Nad avizovaným dílem Nissanu s dosti šílenou myšlenkou spojení supersportu a crossoveru jsme se již pozastavovali. Tady je výsledek.
Nissan se snaží svůj Juke prezentovat jako crossover se sportovními geny. Do toho zapadá trochu šílená stavba tohoto vozu s komponenty z modelu GT-R, tedy toho nejsilnějšího co má značka k dispozici.
Pod kapotou se nachází šestiválec o výkonu 486 koní, což je cifra, kterou dávalo GT-R před faceliftem. Současných 550 koní už by asi bylo přeci jenom trochu moc.
Na to, že jde spíše o GT-R s novou karoserií než o Juke s novým podvozkem ukazuje to, že z rodinného vozu se stal dvoumístný sporťák, jehož interiér je z docela velké části převzat právě z GT-R. Zachovaly se tak pokročilé telemetrické systémy, kterými je GT-R vybaven.
Vyrobeny jsou prozatím dva vozy, každý s řízením na jiné straně. A není jasné, co s nimi Nissan zamýšlí. Je možné, že při dostatečném zájmu by vznikla alespoň omezená série takovýchto vozidel. Avšak jiní očekávají, že jde jen o reklamu na blížící se ostrou avšak ne takto brutální verzi Juku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?