Nad avizovaným dílem Nissanu s dosti šílenou myšlenkou spojení supersportu a crossoveru jsme se již pozastavovali. Tady je výsledek.
Nissan se snaží svůj Juke prezentovat jako crossover se sportovními geny. Do toho zapadá trochu šílená stavba tohoto vozu s komponenty z modelu GT-R, tedy toho nejsilnějšího co má značka k dispozici.
Pod kapotou se nachází šestiválec o výkonu 486 koní, což je cifra, kterou dávalo GT-R před faceliftem. Současných 550 koní už by asi bylo přeci jenom trochu moc.
Na to, že jde spíše o GT-R s novou karoserií než o Juke s novým podvozkem ukazuje to, že z rodinného vozu se stal dvoumístný sporťák, jehož interiér je z docela velké části převzat právě z GT-R. Zachovaly se tak pokročilé telemetrické systémy, kterými je GT-R vybaven.
Vyrobeny jsou prozatím dva vozy, každý s řízením na jiné straně. A není jasné, co s nimi Nissan zamýšlí. Je možné, že při dostatečném zájmu by vznikla alespoň omezená série takovýchto vozidel. Avšak jiní očekávají, že jde jen o reklamu na blížící se ostrou avšak ne takto brutální verzi Juku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?