Mercedes SL - lehčí a se stříkajícími stěrači

SL
SL, foto: Mercedes-Benz
Marek Litzman 21. listopadu 2011 12:54
Sdílej:

Nová generace kabrioletu Mercedes Benz SL bude téměř celá hliníková, což znamená slušnou úsporu místa. Nabídne ale také zajímavé nové technologie.

Asi nejsem jediným novinářem, kterého mezi řádky veskrze nudného technického čtení v tiskové zprávě zaujala jedn novinka, se kteoru se jinak potýkáme všichni. Mercedes se rozhodl zapracovat na ostřikovačích a stěračích.

Jejich spojení do jednoho funkčního celku není ničím novým. Známe jej z autobusů, kamionů a podobných velkých vozů, ale využíval jej například i starý Renault Espace. Tryska v takovém případě není umístěna na kapotě, jak ji má většina z nás, ale na ramínku stěrače a co možná nejlépe tak ostříkne plochu skla.

Mercedes nyní přichází se zajímavým vylepšením - ostřikovač zabudoval přímo do stěrače. Ten je tak dutý a jeho dutina je místy proděravěna tak, aby mohla kapalina vytékat na sklo. Celý systém je navíc vyhřívaný, takže jen tak nezamrzne.

Mercedes k této inovaci přiměl klasický problém kabrioletu - ostříknutí čelního skla při stažené střeše obvykle znamená i důkladné umytí hlav cestujících a tomu by měl takto konstruovaný systém zamezit. Navíc přesnější aplikace by měla znamenat i nutnost menšího množství vystříknuté kapaliny.

Nápad je to samozřejmě zajímavý, avšak lze očekávat, že masovějšímu rozšíření bude bránit cena takového stěrače.

Ale zpět od stěračů směrem k novému Mercedesu. Tento sporťák, který má lehkost přímo ve jméně (SL znamená Sport Leicht = sportovní lehký), my měl mezigeneračně zhubnout o 140 kilo. Dopomoci k tomu má zejména hliníková kostra karoserie, která je o metrák lehčí než současná. Z oceli zůstaly jen prvky chránící posádku při převrácení, zejména tedy rám čelního skla. Nová karoserie by i přes nižší hmotnost měla být tužší.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?