Nová generace kabrioletu Mercedes Benz SL bude téměř celá hliníková, což znamená slušnou úsporu místa. Nabídne ale také zajímavé nové technologie.
Asi nejsem jediným novinářem, kterého mezi řádky veskrze nudného technického čtení v tiskové zprávě zaujala jedn novinka, se kteoru se jinak potýkáme všichni. Mercedes se rozhodl zapracovat na ostřikovačích a stěračích.
Jejich spojení do jednoho funkčního celku není ničím novým. Známe jej z autobusů, kamionů a podobných velkých vozů, ale využíval jej například i starý Renault Espace. Tryska v takovém případě není umístěna na kapotě, jak ji má většina z nás, ale na ramínku stěrače a co možná nejlépe tak ostříkne plochu skla.
Mercedes nyní přichází se zajímavým vylepšením - ostřikovač zabudoval přímo do stěrače. Ten je tak dutý a jeho dutina je místy proděravěna tak, aby mohla kapalina vytékat na sklo. Celý systém je navíc vyhřívaný, takže jen tak nezamrzne.
Mercedes k této inovaci přiměl klasický problém kabrioletu - ostříknutí čelního skla při stažené střeše obvykle znamená i důkladné umytí hlav cestujících a tomu by měl takto konstruovaný systém zamezit. Navíc přesnější aplikace by měla znamenat i nutnost menšího množství vystříknuté kapaliny.
Nápad je to samozřejmě zajímavý, avšak lze očekávat, že masovějšímu rozšíření bude bránit cena takového stěrače.
Ale zpět od stěračů směrem k novému Mercedesu. Tento sporťák, který má lehkost přímo ve jméně (SL znamená Sport Leicht = sportovní lehký), my měl mezigeneračně zhubnout o 140 kilo. Dopomoci k tomu má zejména hliníková kostra karoserie, která je o metrák lehčí než současná. Z oceli zůstaly jen prvky chránící posádku při převrácení, zejména tedy rám čelního skla. Nová karoserie by i přes nižší hmotnost měla být tužší.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.