Nová generace kabrioletu Mercedes Benz SL bude téměř celá hliníková, což znamená slušnou úsporu místa. Nabídne ale také zajímavé nové technologie.
Asi nejsem jediným novinářem, kterého mezi řádky veskrze nudného technického čtení v tiskové zprávě zaujala jedn novinka, se kteoru se jinak potýkáme všichni. Mercedes se rozhodl zapracovat na ostřikovačích a stěračích.
Jejich spojení do jednoho funkčního celku není ničím novým. Známe jej z autobusů, kamionů a podobných velkých vozů, ale využíval jej například i starý Renault Espace. Tryska v takovém případě není umístěna na kapotě, jak ji má většina z nás, ale na ramínku stěrače a co možná nejlépe tak ostříkne plochu skla.
Mercedes nyní přichází se zajímavým vylepšením - ostřikovač zabudoval přímo do stěrače. Ten je tak dutý a jeho dutina je místy proděravěna tak, aby mohla kapalina vytékat na sklo. Celý systém je navíc vyhřívaný, takže jen tak nezamrzne.
Mercedes k této inovaci přiměl klasický problém kabrioletu - ostříknutí čelního skla při stažené střeše obvykle znamená i důkladné umytí hlav cestujících a tomu by měl takto konstruovaný systém zamezit. Navíc přesnější aplikace by měla znamenat i nutnost menšího množství vystříknuté kapaliny.
Nápad je to samozřejmě zajímavý, avšak lze očekávat, že masovějšímu rozšíření bude bránit cena takového stěrače.
Ale zpět od stěračů směrem k novému Mercedesu. Tento sporťák, který má lehkost přímo ve jméně (SL znamená Sport Leicht = sportovní lehký), my měl mezigeneračně zhubnout o 140 kilo. Dopomoci k tomu má zejména hliníková kostra karoserie, která je o metrák lehčí než současná. Z oceli zůstaly jen prvky chránící posádku při převrácení, zejména tedy rám čelního skla. Nová karoserie by i přes nižší hmotnost měla být tužší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?