Chevrolet sa rozhodol jemne retušovať vzhľad svojho najmenšieho modelu Spark. Udialo sa tak pri príležitosti prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles.
Nová generácia Sparku je na trhu od roku 2008, modernizácia teda prichádza opodstatnene zhruba v polovici životného cyklu.
Zmien oproti pôvodnej verzii je hneď niekoľko. Exteriér zaznamenal zmenu hlavne v prednej časti, kde sa zväčšila predná maska chladiča, teraz zasahuje nižšie do nárazníka. Ten je taktiež nový, ponúka nový dizajn oblasti hmlových svetiel a vstupného otvorov pre vzduch v spodnej časti. Chevrolet vymenil aj spätné zrkadlá, ktoré majú viac aerodynamický tvar. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel.
Krivky interiéru ostali nezmenené, tu sa modernizácia prejaví väčšou mierou možnosti individualizácie ako doposiaľ. K dispozícii bude multimediálny systém s navigáciou a 7“ palcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou Sparku predávaného u nás ostane všetko po starom, k dispozícii sú teda motory s objemom 1,0 litra (50 kW/68 k) a 1,2 litra (60 kW/80 k). V USA a Kanade sa bude Spark predávať s motorom o čosi zväčšenej kubatúry, stále to však bude „jedna-dvojka“ s výkonom 63 kW/86 k).
Faceliftovaný Chevrolet Spark sa k prvým zákazníkom dostane v polovici budúceho roka, o rok neskôr je v pláne predstavenie elektrickej verzie.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.