Chevrolet sa rozhodol jemne retušovať vzhľad svojho najmenšieho modelu Spark. Udialo sa tak pri príležitosti prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles.
Nová generácia Sparku je na trhu od roku 2008, modernizácia teda prichádza opodstatnene zhruba v polovici životného cyklu.
Zmien oproti pôvodnej verzii je hneď niekoľko. Exteriér zaznamenal zmenu hlavne v prednej časti, kde sa zväčšila predná maska chladiča, teraz zasahuje nižšie do nárazníka. Ten je taktiež nový, ponúka nový dizajn oblasti hmlových svetiel a vstupného otvorov pre vzduch v spodnej časti. Chevrolet vymenil aj spätné zrkadlá, ktoré majú viac aerodynamický tvar. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel.
Krivky interiéru ostali nezmenené, tu sa modernizácia prejaví väčšou mierou možnosti individualizácie ako doposiaľ. K dispozícii bude multimediálny systém s navigáciou a 7“ palcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou Sparku predávaného u nás ostane všetko po starom, k dispozícii sú teda motory s objemom 1,0 litra (50 kW/68 k) a 1,2 litra (60 kW/80 k). V USA a Kanade sa bude Spark predávať s motorom o čosi zväčšenej kubatúry, stále to však bude „jedna-dvojka“ s výkonom 63 kW/86 k).
Faceliftovaný Chevrolet Spark sa k prvým zákazníkom dostane v polovici budúceho roka, o rok neskôr je v pláne predstavenie elektrickej verzie.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?