Chevrolet sa rozhodol jemne retušovať vzhľad svojho najmenšieho modelu Spark. Udialo sa tak pri príležitosti prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles.
Nová generácia Sparku je na trhu od roku 2008, modernizácia teda prichádza opodstatnene zhruba v polovici životného cyklu.
Zmien oproti pôvodnej verzii je hneď niekoľko. Exteriér zaznamenal zmenu hlavne v prednej časti, kde sa zväčšila predná maska chladiča, teraz zasahuje nižšie do nárazníka. Ten je taktiež nový, ponúka nový dizajn oblasti hmlových svetiel a vstupného otvorov pre vzduch v spodnej časti. Chevrolet vymenil aj spätné zrkadlá, ktoré majú viac aerodynamický tvar. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel.
Krivky interiéru ostali nezmenené, tu sa modernizácia prejaví väčšou mierou možnosti individualizácie ako doposiaľ. K dispozícii bude multimediálny systém s navigáciou a 7“ palcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou Sparku predávaného u nás ostane všetko po starom, k dispozícii sú teda motory s objemom 1,0 litra (50 kW/68 k) a 1,2 litra (60 kW/80 k). V USA a Kanade sa bude Spark predávať s motorom o čosi zväčšenej kubatúry, stále to však bude „jedna-dvojka“ s výkonom 63 kW/86 k).
Faceliftovaný Chevrolet Spark sa k prvým zákazníkom dostane v polovici budúceho roka, o rok neskôr je v pláne predstavenie elektrickej verzie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.