Chevrolet sa rozhodol jemne retušovať vzhľad svojho najmenšieho modelu Spark. Udialo sa tak pri príležitosti prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles.
Nová generácia Sparku je na trhu od roku 2008, modernizácia teda prichádza opodstatnene zhruba v polovici životného cyklu.
Zmien oproti pôvodnej verzii je hneď niekoľko. Exteriér zaznamenal zmenu hlavne v prednej časti, kde sa zväčšila predná maska chladiča, teraz zasahuje nižšie do nárazníka. Ten je taktiež nový, ponúka nový dizajn oblasti hmlových svetiel a vstupného otvorov pre vzduch v spodnej časti. Chevrolet vymenil aj spätné zrkadlá, ktoré majú viac aerodynamický tvar. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel.
Krivky interiéru ostali nezmenené, tu sa modernizácia prejaví väčšou mierou možnosti individualizácie ako doposiaľ. K dispozícii bude multimediálny systém s navigáciou a 7“ palcovou dotykovou obrazovkou.
Pod kapotou Sparku predávaného u nás ostane všetko po starom, k dispozícii sú teda motory s objemom 1,0 litra (50 kW/68 k) a 1,2 litra (60 kW/80 k). V USA a Kanade sa bude Spark predávať s motorom o čosi zväčšenej kubatúry, stále to však bude „jedna-dvojka“ s výkonom 63 kW/86 k).
Faceliftovaný Chevrolet Spark sa k prvým zákazníkom dostane v polovici budúceho roka, o rok neskôr je v pláne predstavenie elektrickej verzie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.