Mazda pro veletrh tuningu SEMA připravila ještě otevřenější verzi svého oblíbeného sporťáku MX-5. Střecha je zde jen opravdu nouzovým řešením.
Pokud se tento vůz někdy objeví v sériové výrobě, jistě nebude prodáván ve Velké Británii, ale jen velmi slunných oblastech. Proti dešti totiž prakticky postrádá ochranu.
Přestože vůz standardně postrádá klasickou plechovou střechu a dodává se s lehkou a prostorově úspornou plátěnou, Mazda ve spolupráci se specialistou Magna navrhla minimalistické řešení střechy, které již nezabírá v kufru místo prakticky žádné.
Střecha je totiž jen nouzovým řešením, kouskem plátna nataženým přes základní kostru. Díky tomu nezabírá prakticky žádné místo, avšak klesá taktéž komfort natahování. Není tu žádná elektronika, střecha se musí natáhnout manuálně.
Střechou ale tuning vozu nekončí. Podvozek dostal speciální péči od MazdaSpeed, posílené jsou brzdy a kontakt se silnicí obstarávají polozávodní pneumatiky. O ozvláštnění se stará nová příď s LED světly a o něco ostřejšími tvary.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?