Španielsky Seat sa svojho nápadu „prekapotovaného“ Audi A4 predchádzajúcej generácie len tak ľahko nevzdáva. Dôkazom je aj najnovšia modernizácia, ktorá dodala Exeu charakteristickejší výraz a vylepšila niektoré technické parametre vozidla.
Faceliftovaný Seat Exeo príde na trh ešte v tomto roku. Verzia s upraveným dizajnom prednej časti, ktorá je vybavená bi-xenónovými svetlometmi s natáčaním do zákrut (za príplatok) sa predstavila na nedávnom autosalóne vo Frankfurte. Svetlá dostali pásik diód pre denné svietenie, upravená bola aj mriežka v maske chladiča, spoločne s mriežkou v nárazníku – obe dostali novú štruktúru.
Dizajn interiéru ostal zachovaný, nové sú len vzory čalúnenia a prepracovaný kožený multifunkčný volant. Ďalšou novinkou bude inovovaný dizajn 17- alebo 18-palcových zliatinových diskov.
Z technických zmien stojí za zmienku inštalácia štart-stop systému a s tým súvisiaci pokles priemernej spotreby paliva u naftového motora 2,0 TDI (88 kW a 105 kW) na hodnotu 5,2 l/100 km u sedanu, Exeo ST spotrebuje o desatinku litra viac.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?