Španielsky Seat sa svojho nápadu „prekapotovaného“ Audi A4 predchádzajúcej generácie len tak ľahko nevzdáva. Dôkazom je aj najnovšia modernizácia, ktorá dodala Exeu charakteristickejší výraz a vylepšila niektoré technické parametre vozidla.
Faceliftovaný Seat Exeo príde na trh ešte v tomto roku. Verzia s upraveným dizajnom prednej časti, ktorá je vybavená bi-xenónovými svetlometmi s natáčaním do zákrut (za príplatok) sa predstavila na nedávnom autosalóne vo Frankfurte. Svetlá dostali pásik diód pre denné svietenie, upravená bola aj mriežka v maske chladiča, spoločne s mriežkou v nárazníku – obe dostali novú štruktúru.
Dizajn interiéru ostal zachovaný, nové sú len vzory čalúnenia a prepracovaný kožený multifunkčný volant. Ďalšou novinkou bude inovovaný dizajn 17- alebo 18-palcových zliatinových diskov.
Z technických zmien stojí za zmienku inštalácia štart-stop systému a s tým súvisiaci pokles priemernej spotreby paliva u naftového motora 2,0 TDI (88 kW a 105 kW) na hodnotu 5,2 l/100 km u sedanu, Exeo ST spotrebuje o desatinku litra viac.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?